Thursday, January 03, 2013

Blue Monday

Mandagsfølelse på en torsdag. Det skjer, spesielt når det er første arbeidsdag i det nye året. Nå var ikke dette verken mandag eller Blue Monday, som er den tredje mandagen i januar og per definisjon er en deprimerende dag. Kan jo være deprimerende nok å starte på jobb igjen etter ferien, men myk overgang og snart helg hjelper jo på. Det er dessuten en sang av New Order, og jeg skal se hvor lenge jeg klarer å ha sangtitler som overskrift. Jeg har strikket ferdig et par blå Bella's Mittens, derav resten av overskriften. Vottene er strikket i Eskimo og ble lengre enn de tidligere vottene jeg har strikket, men det blir deilig og varmt. Jeg har strikket mange av disse vottene, og er veldig glad i mønsteret. Det kan selvfølgelig ha noe med  at jeg også er veldig glad i Twilight også. Tror ikke jeg skal starte på det temaet. Som vanlig i denne mørke tiden, er det vanskelig å få et ordentlig bilde, spesielt når jeg ikke er hjemme mens det er dagslys.



Monday blues on a Thursday. It happens, like today when the first working day of the year falls on a Thursday. It wasn't really Blue Monday today, since I've read that's the third Monday in January and the day hasn't been that depressing either. It's already Thursday and just one working day left before weekend. That helps. It's also a song title by New Order, and I wonder how long I can keep it up by using song titles as my post title? But I finished a Blue pair of Bella's Mittens hence the title. I used Eskimo to the mittens, and they turned out longer than usually, but that's going to be so warm and lovely in the cold. I've knitted a lot of mittens in this pattern, and love the pattern. It could be because I love Twilight of course, but I don't think I am going to start talking about that topic. As usual at this season, it is real hard to get a good picture, especially when I'm not home at all during day light. 

Jeg har også startet på noe nytt. Denne gangen har jeg tatt utfordringen i Sokkealongen på Uformelt, der var en av månedens mønstre Marius-sokker. Jeg har ikke mønsteret, men strikker et Marius-mønsteret jeg har på genseren. Bruker restegarn etter vinkartongetuiene jeg strikket før jul. Tror de blir fine, og har ikke helt bestemt meg for om de blir skal være til meg eller om de skal være en gave enda.

I've started a new project too. I'm trying to do the Sock kal at Uformelt, and one of this month's pattern was socks after the traditional Norwegian pattern Marius. I knit socks, and I'm using the scrap yarn from the wine cartoon holders I knitted in before Christmas. I haven't decided yet if these socks are to me or a gift. 

4 comments:

Marion said...

De vottene er bare SÅÅÅ fine! Har ikke rotet meg til å strikke dem enda jeg...

Hanne said...

Kjempe fine votter. Er veldig glad i det mønsteret jeg også, og det ble produsert veldig mange slike votter da de var på poppistoppen. Mariussokkene dine kommer også til å bli så fine. Er veldig fornøyd med de to parene som jeg har strikket i hvert fall.

Guro said...

Kjempefin farge på de vottene, de så deilige ut!

Anette said...

Nydelige bella votter!! Lekker farge! Har også strikket en del av dem, og de er bare såå flotte - liker utrolig godt passformen til disse vottene :)
--klem--
PS: har "Gi bort" i bloggen min - kom å bli med ;)