Wednesday, January 02, 2013

A Certain Shade of Green

Jeg har strikket ferdig et sånt rundskjerf, hals eller hva man skal kalle disse lange greiene man snurrer rundt halsen. Jeg er ferdig med et sånn i alle fall. Strikket i Babysilk fra Du Store Alpakka. Det ble veldig mykt og deilig og tror det skal holde noen varm på halsen også. Mønsteret er ganske enkelt. Jeg la opp 40 masker på pinne 5,5 mm. Strikket 4 r 2 vr ut omgangen. På vranga strikket jeg rett over rett og vrang over vrang. Strikket så langt som to nøster lot meg. Sydde sammen endene til slutt. Dette blir en gave til noen. Har noen fortalt deg hvor vanskelig det er å ta bilde av noe på seg selv? Det er utrolig vanskelig kan jeg fortelle deg. Enten får jeg bildet for nærme slik at alle mine dobbelthaker og rynker kommer med, eller så blir bildet skjevt, slik at ingenting av halsen faktisk kommer med på bildet. Ja, ja, endte opp med å ta bilde over en stol og kveilet opp på et bord. Det er ikke lett å fange denne grønnfargen heller, men den er en slags mosegrønn og ganske så fin i grunnen.

I've finished a cowl, a long neck or scarf or whatever you call these long things you put around your neck these days. I've finished one. I used Babysilk from Du Store Alpakka. It's real soft and I think it's pretty warm too. The pattern is real simple. I cast on 40 stitches on needles 5,5 mm. Knit 4, purl 2 repeat through the row. Then just knit over knit stitches and purl over purl stitches. Knit until you have the length you want or you're out of yarn. I used two skeins. Then weave in ends and stitch ends together so you have a long circle. Mine is a gift for someone. It's a secret who, yet, but I hope she'll be happy. Have someone ever told you how difficult it is to take a good picture of yourself while wearing something? Either I get too close and get a shot of my double chins and wrinkles, or the picture is taken so it cuts half of me and nothing of the cowl is actually on the picture. I ended up taking the pictures with the cowl over a chair and on a table. It's not that easy to capture the right shade of green either, but it is a moss green shade and it's quite nice. 

1 comment:

Hanne said...

Slike halser er så gode. Burde virkelig strikket meg en slik jeg også. Fin og praktisk :)