Monday, July 08, 2019

Happy Days

Sommerferie og rolige dager. Tema for ferien i år er kortreist, eller turist i egen by. Skal riktignok en liten tur til London senere, men ikke helt feriefølelsen siden det kun innebærer to av familien. Været kunne vært bedre. Jeg har faktisk ikke tatt mitt første bad enda. Det kommer. Jeg skal bade i år, det er sikkert. Det kunne også vært verre vær. Jeg bor tross alt i Oslo og ikke lengre nord i landet. Det har faktisk snødd i sommer visse steder i landet. Ferie er uansett fri. Og jeg skal kose meg med bøker, strikketøy og hoppe ut med en gang sola dukker fram. Akkurat nå strikker jeg på Navelli Tee av Caitlin Hunter. Sånn inni mellom en del teststrikking jeg ikke kan vise. Jeg har en haug med uferdige prosjekter på pinnene, og jeg har egentlig bestemt meg for å ta en skikkelig opprydning av prosjektene mine. Det betyr å frigjøre pinner, altså ferdigstille eller rekke opp. Vet ikke helt når jeg skal få startet, men det hadde vært gøy å starte 2020 med kun ett prosjekt på pinnene. Skal få tatt en opptelling i løpet av sommeren. Kanskje jeg burde sortere i løpet av sommeren også, en rekke opp-haug og en gjøre ferdig-haug? Noen andre som har mange påbegynte prosjekter? Akkurat nå har jeg faktisk så mange prosjekter på gang at jeg har manko på pinne 2,5 mm og 3 mm. Jeg vet jo at jeg har veldig mange av akkurat disse pinnestørrelsene, men de henger fast på noen prosjekter, da. Innen utgangen av 2019, da skal jeg få ryddet i prosjekthaugen min.

(Tittel: Happy Days - Blink-182)









Summer holidays and calm days. Theme for the holidays is tourist in your own town. I'm going a short trip to London later, but not like a holiday since it's only half of the family. The weather could have been better. I actually haven't been swimming in the ocean yet. It'll come. I'm going to swim in the ocean this year too, for sure. It could have been worse too. I live in Oslo after all, and not further north in the country. I know there has been snowing further north this summer. Holidays is time off no matter what. And I'm going to enjoy some reading, knitting and pop out whenever the sun is shining, even for just a minute. Right now I'm knitting on Navelli Tee by Caitlin Hunter. At least in between all the test knitting I'm doing and can't show. I have a pile of unfinished projects, and I have decided to something about them. It means to finish them or to frog them. At least I'm going to tidy up and do some working. I haven't put a deadline yet, but it would be great to start 2020 with only one project on the needles. I think I'm going to count them during summer. And I might even sort them into two piles during summer, one to be frogged and one to be finished. Right now I have so many projects on the needles I don't have any available needles in size 2,5 mm and 3 mm. And I know I have a lot of just those two sizes, but they are tied up in projects. Before the end of 2019, I'll tidy up my project pile.

(Title: Happy Days - Blink-182)

No comments: