Thursday, July 25, 2019

Shine

Sola skinner, og det er varmt. Det er sånne dager jeg trives best. Kanskje litt motsetning til at jeg er så glad i å strikke i ull? Det går fint an å strikke med ull på varme dager også. Jeg fikk gjort ferdig en teststrikk, en topp kalt Silver Sweater. Jeg strikket den først i et garn jeg kjøpte på Rhinebeck Woll & Sheep Festival, men det var ikke nok garn. La toppen i skammekroken litt, men det ble ikke mer garn av det. Har rekt opp toppen, for sjansen for at jeg får tak i mer garn fra ekteparet som solgte ull fra egne sauer, er ganske så liten. Startet på toppen på nytt og denne gangen i Cotton Merino fra Drops. Flettemønsteret kom ganske så tydelig fram i det garnet, så ikke så dumt å bytte garn. Strikket den lengre enn oppskriften, siden jeg ikke er sånn supergira på å vise magen lengre. I alle fall ikke i en strikket topp, men i bikini mens jeg bader går det fint an at magen får sol og vann på seg. Toppen er strikket i str S. Oppskriften kommer sikkert snart på Ravelry.

Har gravd frem noen påbegynte prosjekter, og akkurat nå holder jeg på med et par sokker i restegarn. Hadde helt glemt at jeg hadde startet på de sokkene. Tuslet ned i garnlageret på jakt etter sokkegarnrester for å lage meg et par sokker i restegarn. Fant veldig få sokkegarnrester, og syntes egentlig det var litt rart. Jeg strikker jo en god del sokker, og det blir alltid rester. Tuslet opp igjen, rotet litt rundt i prosjekthaugen. Oj, da! Der var det et par påbegynte sokker i sokkegarnrester. Hadde visst hatt samme innfall for en stund siden. Håper å få ferdig sokkene i løpet av helga. Sokker er perfekt å strikke på når det er varmt. Ikke tar de stor plass og ikke er det for varmt å strikke sokker heller.

(Tittel: Shine - Emelie Sandé)











The sun is shining, and it's hot. I love these days the best. A bit ironic since I love knitting in wool? Well, I can easily knit with wool on hot days as well. I finished a test knit, a sleeveless top called Silver Sweater. The first time I knitted it, I used yarn I purchased when I was at the Rhinebeck Wool & Sheep Festival, but I ran out of yarn. I put the top aside, but the chance of getting more yarn is so slim, since I bought the yarn from a local couple who sold wool from their own sheep. I frogged the top and started again. This time using Cotton Merino from Drops. The cables popped in this yarn, so not too bad I had to knit it again. I knitted it longer than the pattern called for, since I'm not in to showing my belly more than I have to these days. The top is knitted in size S. The pattern will be available at Ravelry any time soon.

I also dug out some more WIPs, and right now I'm knitting on a pair of socks in leftover yarn. I had totally forgotten I had started the socks. I looked around in my stash for leftover yarn from socks, and I couldn't find that much, which is a bit strange since I knit a lot of socks and it's always some yarn left. Walked back up, and I looked around in my WIPs. Hmmm .. what was that? Oh, yeah, that was a pair of socks in leftover sock yarn. I obviously had the same idea earlier. Now I hope to finish the socks during the weekend. Socks are the perfect summer knit when the weather is hot. They don't take much space and it's not too warm to knit socks.

(Title: Shine - Emeli Sand)

No comments: