Thursday, June 20, 2019

You Need To Calm Down

Jupp! Det trenger jeg! Og det skal jeg, for nå er det snart sommerferie! Sommerferien er som vanlig en uendelig haug med tid som ligger der framfor meg med en haug med muligheter. Jeg skal slappe av, forhåpentligvis på stranda ganske mange dager, med strikketøy, med bok, med musikk på øret eller podcast, med mye godt å spise og drikke og bare kose meg. Det er så fint nå som sommerferien bare ligger der med en haug med gode forventninger og masse tid. Haugevis av tid! Jeg gleder meg skikkelig! Jeg har planer om å strikke sinnsykt mye! Som vanlig! Jeg skal strikke ferdig alle påbegynte prosjekter og sikkert starte på like mange til. Jeg rekker sikkert ikke halvparten, men det er lov å være optimist rett før sommerferien starter.

Jeg har en kollega som slutter. Hun er strålende og fortjener en gave. Hun vet ikke om bloggen, så jeg tør å legge det ut en dag før gaven skal overrekkes. Jeg har strikket Løvlisjal, og omtrent bare av restegarn. Innrømmer at jeg tok en Monstermønster der, da. Jeg hadde to nøster, men trengte fem ... Jeg ble i alle fall kvitt de to jeg hadde. Sjalet er strikket i Drops babyalpakka og er stort og kjempemykt. Jeg vil ha et selv også. Lurer på om jeg må strikke et i løpet av sommeren.


(Tittel: You Need To Calm Down - Taylor Swift)









Yes, I need to calm down. And I will, since summer holidays is coming up. Summer is an ocean of time just waiting for me ahead with tons of possibilities. I'm going to relax, hopefully a lot of times at the beach, with some knitting, a book, music or a podcast, with a lot of delicious food and lovely drinks and just enjoy life in general. I love it when summer is ahead of me with lots of expectations and time. Lots of time! I'm really looking forward to it. I have so many plans, I'm going to knit a lot. As usual. My plan is to finish all of my WIPs, and probably cast on just as many projects. I'm probably not going to have time for more than half of it, but it's nice to be an optimist right?

I have a colleague who is quitting work. She's such a great person and she is totally Knitworthy. So I made her a shawl, a Lovely Shawl. And I used almost only yarn from stash. Ok, I admit it, not only yarn from stash. I had two skeins, and I needed five ... At least I used the two from my stash. The shawl is knitted using Drops Babyalpaca and it's so big and soft. I really want one myself too. I'm thinking about knitting one for me during summer.

(Title: You Need To Calm Down - Taylor Swift)

No comments: