Saturday, April 13, 2019

House of Glass

Så klart! Jeg visste det jo. Hvorfor ellers skal jeg finne fram lekkert garn om det ikke er for å strikke av det? Skal jeg liksom bare se på det mens jeg strikker ferdig prosjekter? Veldig! Det holdt på å ende opp som en UFO eller et uferdig prosjekt som måtte i skammekroken litt, men jeg tok meg sammen og kom meg forbi det. Jeg hadde strikket halvveis ned på bolen, men oppdaget at de første mønsteromgangene på halsen ble for stramme. Fikke ikke toppen over hodet en gang. Joda, jeg kunne fint ha strikket videre og gitt den bort til en jente mye mindre enn meg. Men det er nå fine farger og jeg ville veldig gjerne ha en Soldotna topp, da. Så da rakk jeg opp hele toppen og startet på nytt. Nå får jeg den over hodet. Jeg tror min blir litt lengre enn det som står i oppskriften. Magetopper er min mage vokst ut av. Jeg strikker i garn fra lageret, da. Hedgehog fibres, The Knitting Goddess, Cascade Heritage og Wollmeise. Fingarnet til og med. Og følger Lagerfest sitt månedstema som er vår og fargebombe. Kan ikke si noe annet enn at dette er en fargebombe, og det er en kortermet topp som er vår i mine øyne. Tror jeg skal klare å få den ferdig i løpet av helga om jeg ikke gjør noen flere feil som må rekkes opp.


(Tittel: House of Glass - Mercury Rev)




Well, what did you think? I was going to find some gorgeous yarn and not knit something from it. Of course not. Look at the yarn while I finished off my current WIPs? Not going to happen. It almost ended up as another WIP, though. After knitting halfway down on the bodice, I discovered the first rows of fair isle was too tight. I couldn't get it over my head. I almost threw the project in my knitting basket, but I decided; nope; I want this done fast. So I frogged the whole thing and started over. Now I'm back on track. I think my Soldotna top is going to be a bit longer than the original. My stomach has outgrown  cropped top. I'm using some of my luxury yarn on this top, Hedgehog fibres, The Knitting Goddess, Cascade Heritage and Wollmeise. And all from my stash. And I follow the theme for the Instagram challenge, Lagerfest as well. In April the theme is spring and color bomb, and I have to say this version of Soldotna has both. I hope to finish during the weekend without frogging back.

(Title: House of Glass - Mercury Rev)

No comments: