Sunday, April 21, 2019

Do It Again

Noen ganger virker ikke logisk tenkning overhodet hos meg. I dag tok jeg studiefri, og tydeligvis skrudde jeg av hjerne samtidig. Startet på Nordiska Sweater av Caitlin Hunter i garn fra Kettleyarnco.  Garnet er helt nydelig. Jeg elsker den dype blå fargen. Også er det utrolig godt å strikke med. Det bare glir så lett på pinnen. Kanskje litt for godt? Nei, jeg tror nok skylden ligger helt og holdent på mine manglende leseferdigheter og mangel på logisk tenking. Jeg visste jeg skulle ha 284 m til sammen når jeg skulle slutte med økeomgangene. Det er bare at logisk tenking stoppet helt. Så når det står gjenta 41 rader, tenkte jeg 41 ganger. Ganger betyr to rader, så jeg strikket altså dobbelt så langt som jeg skulle. I tillegg burde det jo ringt en bjelle eller to siden ermene plutselig var på rundt 80 masker og jeg skulle ha 284 m til sammen. Uansett, det var i grunnen bare en ting å gjøre, rekke opp. Og det etter at jeg i går kveld startet på Nordiska i mønsterfargen ... Og joda, jeg kunne byttet bunnfargen med mønsterfargen. Hadde jeg bare hatt nok garn i mønsterfargen jeg startet på til at den kunne brukes som bunnfarge. Det hadde jeg ikke, så det ble rekt opp litt i går også. Tydeligvis en genser jeg skal strikke flere ganger før jeg får den ferdig. Nå er jeg på gang igjen, og jeg har bestemt meg for å lese oppskriften litt bedre ... Fikk tatt med meg strikketøyet ut en tur i dag også. Påsketur i nærområdet. Slett ikke så verst.


(Tittel: Do It Again - Steve Aoki, Alok)












Sometimes logic thinking is turned off in my head. Today I decided to take a day off from studying, and obviously I turned off my brain at the same time. I started Nordiska Sweater designed by Caitlin Hunter in yarn from Kettleyarnco. The yarn is just gorgeous. I love the deep blue color. And it's such a joy to knit with as well. It just runs over the needles so easy and fast. Maybe a bit too fast? No, I think the blame is totally the lack of reading ability and logic thinking. I knew I was supposed to have 284 stitches when I was done. And the repeat was to be done 41 times, I thought, but the pattern said 41 rows. Times meant 82 rows, so I knitted double as long as I needed. I should have discovered it when the sleeve stitch count was 80 stitches each, but noooo ... I didn't think about it. So I had to frog a lot. And yesterday when I started, I cast on in the contrast color. And I could have switched the contrast color with the main color. If I only had enough yarn of the contrast color I cast on the sweater in. But I didn't. So I had to frog it. Obviously a sweater I have to knit at least two times before I can finish it. Today I brought my knitting with me outside. We went for a walk to a small lake close by. Not too bad.


(Title: Do It Again - Steve Aoki, Alok)

No comments: