Sunday, April 07, 2019

Come As You Are

Snart påske, og selv om det ikke blir påskefjellet på meg, har jeg antrekket klart. Ingen tvil om hvilken sjokolade som foretrekkes her, altså. Genseren er ikke til meg. Jeg tviler egentlig på om jeg hadde gått rundt med en sånn genser selv på påskefjellet. Men når bror ringer og sier han trenger en Kvikk-lunsj-genser, ja, så får storesøster bare strikke en. Hadde ingen oppskrift, men det er tre farger og navnet foran. Ikke akkurat supervanskelig, men måtte brodere på bokstavene. Det er ikke sånn veldig morsomt. Genseren er strikket i 3 tr.strikkegarn fra Rauma, siden det var garnet jeg fant med fargene nærmest Kvikk lunsj. Overraskende få som har både gul og grønn i fargesortimentet sitt. Nå skal genseren brukes til påskepynt, og 9 dager fra telefon til ferdig genser er ikke så verst. Inkludert er tre dager hvor jeg måtte vente før jeg fikk byttet røde nøster til grønne nøster etter en feilberegning, og en dag fra telefonen til jeg fikk kommet meg til en butikk for å kjøpe garnet. Og dette garnkjøpet er ikke mitt, så jeg teller ikke det som egentlig garnkjøp. Garnet er uansett ute av lageret. Har noen rester, men satser på at det blir en lue før påsken starter. (Modellen er en motvillig sønn, som ble bestukket med Kvikk lunsj.)

(Tittel: Come As You Are - Nirvana)






Easter is almost here, and Norwegians tend to travel to the mountains and seek out the snow, or what's left of it. And while the are skiing they eat the Norwegian version of Kit Kat. I'm not going to hunt down the snow, but enjoying the city and spring. But if I was, I have the sweater ready. Not that I think I would ever wear this sweater, but I have it. My brother called and wanted one, and when he calls, big sis just does what he says. I didn't use a pattern, but it's three colors and the name embroidered in front. Not too hard. I just don't like embroidering. The sweater is knitted using 3.threads Strikkegarn from Rauma, since that's the only brand I found on short notice which had the right colors. The sweater is done and ready to be hung up as Easter decoration. Not too bad, nine days after the phone call from my brother. Included the three days it took me to change some red skeins to green skeins, and the one day it took me from the call to going to the store and buy the yarn. I don't count this as buying yarn, btw, since it wasn't for me and most of the yarn is gone already. I have some leftovers, but I hope to turn it into a matching hat before Easter. (The modell is my son, and I bribed him with the chocolate of course.)


(Title: Come As You Are - Nirvana)

No comments: