Thursday, April 18, 2019

Come Home

Det er påske. Det er ferie. Det er sol. Det er digg. Jeg skulle ha lest til eksamen, men hvorfor skjer det alltid når det er sol og fint vær? Ok, det er har kanskje noe med at eksamen er om våren da været skifter. Jeg merker hvor ekstremt mye jeg har savnet sol og varme når den først er her, våren altså. Jeg går i dvale om vinteren. Og ikke en spesielt sjarmerende dvale, må jeg innrømme. Merker jeg nyter livet på en helt annen måte når jeg kan nyte livet i sola. Med mindre klær på. Og i grunnen litt rart fra en ullentusiast og strikker, men hjelper ikke med all verdens varme klær. Jeg elsker vår og sommer. Og med varmen kom faktisk strikkelysten for fullt. Jeg har strikket ferdig Soldotna-toppen min. Den ble ferdig på tre dager, om man ikke regner med de to dagene jeg strikket den for liten og måtte rekke opp alt igjen. Med andre, en kjapp-strikket topp. Den var veldig morsom å strikke, og egentlig har jeg lyst til å legge opp til en til. Jeg skal ikke det. Men jeg har lyst ... Jeg har også garn til en ny. Men jeg skal ikke det. Min Soldotna er strikket i Hedgehog Fibres, det hvite flerfargete, The Knitting Goddess, det blå-turkise, Cascade Heritage, det rosa og Wollmeise, det svarte. Tror den kommer til å bli brukt en del. Strikket den litt lengre enn oppskriften, siden jeg har vokst ut av magetopper.

(Tittel: Come Home - Anderson.Paak feat. André 3000)












It's Easter. It's a holiday. It's sun. It's great. I should've studied for my exams, but why do I always have to study when it's sun and nice weather? Ok, I have to admit it might have something to do with the exams being during spring when the weather changes. I feel how much I've longed for sun and warm weather when spring si here. I hibernate in winter. And when spring comes, I notice how much I enjoy life again. And the sun. With less clothes. I know it's a bit weird for a wool-enthusiast and a knitter, but it really doesn't help that much with a lot of warm clothes. I love spring and I love summer. And with the warm weather my knitting mojo came back too. I finished my Soldotna top. I used about three days, if I don't count the two days I used knitting it too small and frogging it all again. A real quick knit. And a very fun knit too. And I want to cast on one more. But I'm not going to. But I want to ... I also have the perfect yarn for another one. But I'm not going to ... My Soldotna top is knitting using Hedgehog Fibres, the white spotted one, The Knitting Goddess, the blue one, Cascade Heritage, the pink one and Wollmeise, the black one. I think I'm going to use it a lot. I knitted it a bit longer than the pattern, since I have outgrown the cropped top.

No comments: