Tuesday, May 15, 2018

Nice For What

Ja, det kan man lure på. Hva i alle dager skal man med to par Selbuvotter i 27 varmegrader? Det er i grunnen rart hvor fort jeg glemmer hva vinter, snø og kulde føles som. Det er ikke mer enn måned siden det var kaldt fortsatt. I grunnen glemt hele kulda og lever for sola. Selbuvotter i mai. Det er en bryllupsgave, og ikke min gave å gi heller. Jeg har strikket dem for en som skal i bryllup. Veldig koselig bryllupsgave, siden paret ikke er fra Norge. Vottene er strikket i Finull fra Rauma.

Jeg nyter sommerlig ettermiddag og krysser alt jeg har for at sommeren har mer av sånne dager å by på i år. I dag strikker jeg på Nordkappkofta i alpakka mens jeg leser Jon Michelet sin Gullgutten i serien En sjøens helt. Det begynner faktisk å bli litt varmt å strikke et stort plagg i alpakka når det er så varmt ute som nå. Ikke at jeg klager, for gi meg flere varme dager. Jeg kan strikke på store plagg inne etter at sola har gått ned. Ingen fare! I går la jeg opp til Longline Cardigan av Joji Locatelli i Tulliball-garn som er farget spesielt til meg. Fargen har mitt navn. Og jeg leste Bjørnby av Fredrik Backman.

(Tittel: Nice For What - Drake)


Yes, you can wonder. Why do you need two pairs of Selbu mittens in 27 degrees Celsius. It's funny how fast I forget about winter, snow and the freezing cold. It's only a month since it was still freezing outside. I totally forget the cold and just live for the sun right now. Selbu mittens in May. It's a wedding gift, and not mine to give either. I knitted the mittens for someone else going to a wedding. A really nice wedding gift, specially since the couple isn't from Norway. I used Finull from Rauma for the mittens.

I'm enjoying another summer afternoon and I'm crossing my fingers this summer have a lot of these days coming this summer. Today I'm knitting at my Nordkapp-jacket in alpaca while reading a Norwegian book. It's actually getting too hot to knit big garments in alpaca in the sun. But I'm not complaining. I can easily knit big garments inside afther suset. No worries! Yesterday I cast on Longline Cardigan by Joji Locatelli in yarn from Tulliball specially dyed for me. The colour way has my name on it. And I read Bear City by Fredrik Backman.

(Title: Nice For What - Drake)

No comments: