Sunday, May 13, 2018

I Like It

Jepp! Jeg liker virkelig denne tida. Langfri igjen, sol igjen, varme igjen, men ok, jeg liker ikke å rekke opp igjen. Den kofta jeg glemte første mønsterfarge på tidligere, den kofta - den har jeg nå startet på mønsterstrikken for fjerde gang. Ikke spør, en gang! Først - feil mønsterfargekombo, og ja, jeg klarte det enda en gang, tredje gang - tellefeil. Nå er jeg på fjerde gang og håper jeg slipper å rekke opp igjen. På tide å få den ferdig, den kofta! Det liker jeg - å få ting ferdig.

Jeg har fått ferdig en lue. Den er strikket i restegarn, Sandnes alpakka. Mønsteret er hederlig rappet fra åttebladsrosene til Selbuvotter. Den ble ikke så verst, den lua. Jeg trenger jo absolutt ikke luer. Litt fordi det faktisk er rundt 20 varmegrader ute, men også fordi det ligger omtrent 20 luer i skapet. Men kan hende den blir en gave til vinteren, eller noe. Likte passformen på den. Om jeg skrev ned hva jeg gjorde? Så klart jeg ikke gjorde!

(Tittel: I Like It - Cardi B, Bab Bunny, J Balvin)


Oh, yes! I really like this time of year. Another week with an extra day off, sun again, warm weather again, but ok, I don't like to frog again. The jacket I forgot to bring the first contrast color on my short trip, that jacket - I have now started the pattern part of the raglan for the fourth time. Don't even ask! First - wrong color combination, and yes, I manage to do that one more time, third time - I can't count either. Now I'm knitting the start of the pattern for the fourth time, and I'm crossing my fingers I don't have to do it again. About to finish that jacket. I like that - to finish things.

I finished a hat. It's knitted using leftover yarn, Sandnes alpaca. The pattern is honesty borrowed from the Selbu mittens pattern. It turned out pretty ok, that hat. I don't really need any more hats. One of the reasons is the warm weather and the 20 degrees Celcius right now, but also because I have about 20 hats in my drawer. But it might turn into a gift when winter comes. I liked the fit. If I wrote down what I did? Of course I didn't.

(Title: I Like It - Cardi B, Bab Bunny, J Balvin)

No comments: