Wednesday, May 30, 2018

I Like It

Det er noen ting som går igjen hvert år. En av de tingene er Stash Dash inne på The Knit Girllls sin Ravelry-gruppe. Det er bare å melde seg på, du konkurrerer ikke mot andre enn deg selv. Målet er å slanke garnlageret i løpet av sommeren. Du velger selv om du skal gå for 1 km, 3 km, 5 km, 7 km, 10 km eller 15+ km. Og du trenger ikke velge før rett før fristen heller. Jeg er evig optimist og går for 15+ km. Så klart! Det går strålende hittil. Jeg har strikket ... et halvt erme. Tror tropevarmen kom litt overraskende tidlig på meg i år. Vanligvis har jeg ikke noen problemer med å strikke når det er varmt. Jeg tror bare kroppen min ikke var forberedt på 30 grader sånn ca. 4 uker siden snøen smeltet. Klager overhodet ikke. Jeg vil gjerne overraskes med sånt vær hver eneste vår, jeg. Elsker varmen, og jeg føler at jeg snart har vent meg til varmen. Jeg har jo satt meg som mål å strikke opp 12 kg i år, så det er i grunnen bare å strikke på det. Har et par prosjekter som nærmer seg ferdig nå, to gensere. Tror neppe jeg rekker å få dem med på mai-regnskapet, men de er ferdig i starten av juni. I tillegg har jeg som vanlig store planer. I år er det nok ingen fare for at jeg skal gå tom for strikketøy på ferie. Har ikke tenkt å gjøre samme tabben som jeg gjorde på forrige tur, ta med for lite garn. Nope, så nå blir halve kofferten tiltenkt garn, ja. Stash Dash holder på til 27.august. Det er jo en hel evighet til. Tenk så mye jeg kan rekke å strikke innen den tid, da. Ut og nyt varmen, folkens!

(Tittel: I Like It - Cardi B, Bad Bunny, J Balvin)


Somethings happen every year. One of the things is Stash Dash that The Knit Girllls host in their Ravelry Group. Come and join the fun. You compete against yourself. The goal is to destash during the summer. You choose if you aim for 1K, 3K, 5K, 7K, 10K or 15K. You don't have to choose until right before the deadline either. I'm optimistic of course and aim for 15K. Of course! So far I've knitted ... half a sleeve. I think the summer heat surprised me a bit this year. Normally I have no problems knitting in this heat, but I don't think my body was prepared to go to 30C from snow in four weeks. I love the heat, and I would love this surprise in weather every spring actually. My goal this year is to knit 12 kg from my stash, so I have to keep on knitting. I have a couple of projects getting close to being finished, but I have no chance to finish them before June. And of course I have big plans on what to knit. And this year I'm not risking running out of yarn or knitting projects at vacation, like I did on my last short trip, so half of my suitcase is going to be filled up with yarn, I guess. Stash Dash keeps it going until 27. August. It's like forever... Think of all the projects I can knit before that time... Go out and enjoy the sun, people!

(Title: I Like It - Cardi B, Bad Bunny, J Balvin)

No comments: