Saturday, June 18, 2016

Saturday In The Park

I dag er det den internasjonale strikk i offentlig rom. Jeg har aldri hatt anledning til å være med noe arrangement denne dagen tidligere, men i dag hadde jeg sjansen. I Oslo var det flere arrangementer, Pickles hadde utestrikk foran butikken og bakgårdsstrikk hos en ansatt etter stengetid og Vanja (som i koftedesigneren), arrangerte piknik i Frognerparken. Jeg valgte det siste for å unngå fristelser og for at jeg egentlig tenkte at ungene kunne være med. Det viste seg at ungene gjorde andre avtaler for å unngå mors strikking. Det er vel et tegn på at de begynner å bli store. Overskya, men med noen solgløtt, var det i grunnen et veldig greit vær for strikkepiknikk. Noen benyttet sjansen til å ha på seg strikkakofter, og det var en del fine å se. Vanja hadde satt opp en staur med totebager i oransje, så det var veldig enkelt å finne fram. Uansett hadde det vært vanskelig å ikke legge merke til omtrent 50 strikkende damer. Ja, jeg må ikke glemme en strikkende mann. Det var noen ansatte på en cruisebåt som tok med strikketøyet og ble med, blant dem var det en strikkende mann fra England. En veldig koselig dag, og jeg fikk strikket litt også.

Må også vise fram hespet fra Voolenvine jeg fikk i posten for noen dager siden. Herlig farge, og jeg skal nok finne noe fint å strikke av det. Blir nok ikke før etter sommerferien, merker jeg. Nydelig garn, og jeg gleder meg til å strikke i det. Har kun hørt positive ting om det garnet. Fargen jeg fikk er med i Gorey Details Yarn Club og heter Figbash.

(Tittel: Saturday In The Park av Chicago)


(Bilde tatt av Vanja Blix Langsrud) 

(Bilde tatt av Vanja Blix Langsrud)


Today is The World Wide Knit In Public day. I have never had the chance to participate in any event this day before, but today I could join an event. There were several events in Oslo today, Pickles had outdoor knitting outside their store and some back yard knitting at one of the employees after closing hour, Vanja (as in the designer), arranged a picnic in the Wigeland's Park. I chose the last to avoid temptations and I had thought the kids could join and hang out in the park. The kids made different plans, and I guess that's a sign of them beeing big now. It was a clouded day with some sun in between. Nice weather to show some knitted garments, and I spotted some real nice jackets. Vanja had put a pole in the ground decorated with her orange tote bags, so everyone could see us. Not that it is hard to notice about 50 knitting ladies anyway. And one man. Some people working at a cruise ship joined us, and among them a knitting man from England. A very nice day, and I actually got to knit a bit as well.

I have to show you the beautiful skein of yarn from Voolenvine I received in the mail some days ago. Lovely color, and I have to find a nice pattern for it. It's not going to happen until after the summer vacation. I love the yarn, and I'm really looking forward to use it. I have just heard good things about this yarn. The colour is Figbash and is part of the Gorey Details Yarn club.

(Title: Saturday In The Park by Chicago)

2 comments:

Monstermønster said...

Ser ut som dere hygget dere! Jeg var på Japanomaniautstilling med venninne istedet, så det klaffet litt dårlig.

mimouna said...

50 strikkedamer (og en mann) i parken må ha vært en opplevelse! Flotte kofter også. :)