Wednesday, June 08, 2016

Little Red Rooster

Kanskje ikke helt, men jeg har nå strikket meg en rød genser. Litt varm i sommervarmen, men den er myk og blir en ordentlig kosegenser til vinteren. Mønsteret er designet av Suvidesigns, men siden dette er en teststrikk så er ikke mønsteret publisert riktig enda. Suvi har gode design, og mønstrene hennes er godt skrevet og lette å følge. Dette mønsteret er intet unntak. Genseren er kjapp å strikke, og jeg har strikket min i garn jeg vant fra Woolspire. Fikk litt lite garn, så jeg måtte kjøpe inn to nøster ekstra. Heldigvis fikk jeg faktisk samme innfarging som jeg vant. Garnet er Lanecardate Lamora, og jeg har strikket på pinne 3,5 mm og 4 mm.

Meldte meg på årets Tour de Sock i et svakt øyeblikk, og den første runden kom litt kjapt på meg. Jeg glemte det nemlig, så jeg startet strikkinga litt etter alle de andre. Sokkene var kjappe og strikke, og jeg strikket dem i garn fra Dyelectable.

(Tittel: Little Red Rooster av Rolling Stones.)




Well, not really but I have knitted myself a red sweater. It's a bit hot in the summer heat, but it'll be nice and warm to snuggle up in during winter. The pattern is designed by Suvidesigns, but since this is a test knit the pattern is not published yet. I think Suvi has well written patterns which are easy to follow. This pattern as well. The sweater is a fast knit, and I have used yarn I won from Woolspire. I ran out of yarn, so I had to buy two more skeins. Luckily I got the same dye lot. The yarn is Lanecardate Lamora, and I used needles 3,5 mm and 4 mm.

In a weak moment I signed up for Tour de Sock, and the first round came as a surprise. I forgot, so I started knitting a bit after the rest. The socks were easy and fast to knit, and I used yarn from Dyelectable. 

(Title: Little Red Rooster by Rolling Stones.)

3 comments:

mimouna said...

Flott genser, og nydelige sokker. Likte både fargen og mønsteret. :)

Gry Hege said...

Flott genser og aldeles nydelig sokker <3.

amylin said...

Takker!