Monday, June 06, 2016

This Is War

Jupp, det er krig mot WIPsene mine. Eller jeg kriger jo egentlig ikke mot dem, men prøver å få dem til å bli mindre i antall. Det er ikke en lett krig, siden den største motstanderen er meg selv, og jeg er en hard motstander. I tillegg lider jeg av startitis akkurat nå. Eksamen er ferdig, sommeren nærmer seg og jeg har en haug med idéer til hva jeg har lyst til å strikke etter å hatt begrenset strikketid. Ingen lett jobb å krige mot WIPsene da, skal jeg fortelle deg. Men jeg har startet, og i dag har jeg gjort en god innsats, synes jeg. Jeg innså at sjalet jeg hadde startet på i Ella Rae, aldri kom til å bli ferdig. Årsaken til det er jeg rett og slett ikke husker hvilket mønster jeg startet på, og i grunnen tror jeg neppe at jeg hadde orket å lete lenge etter det heller. Jeg kom aldri så langt på det sjalet. Rakk det opp, og nå er garnet tilbake i garnlageret. Sokkene fra Sock Madness med perler, tja ... Jeg hadde nesten strikket en sokk, men uten tidspress og konkurranse så er i grunnen ikke sokker med perler noe jeg velger å strikke. Rakk opp det også, og Arwetta kan jeg alltids bruke til noe annet. To WIPs på en kveld. Fant fram Selbuvottene mine også. Manglet kun tommel og festing av tråder, og det er litt pinlig å innrømme, men det er en jobb som tok meg omtrent en time. Så langt tre WIPS mindre denne kvelden. Jeg jobber med den fjerde, og den skal jeg ikke rekke opp. Har igjen et halvt erme på Frozen Silver Sweater som jeg teststrikker for Suvi. Regner med at jeg klarer å få den ferdig i løpet av kvelden også. Ikke verst dag!

Joda, jeg måtte starte på et prosjet også, men pinnen jeg brukte gikk opp i liminga og maskene falt av. Må nok starte på nytt igjen, men det blir i morgen.

(Tittel: This Is Was av 30 Seconds to Mars.)






Yes, I'm fighting a war. A war against my WIPs. I'm not really fighting them, but I'm trying to decrease the number of them. It's not an easy war, specially since I'm the biggest opponent, and I'm a tough one. Did I mention I'm suffering from startitis right now? The exam is over, summer is getting close and I have tons of ideas of what to knit after having lots of knitting time again. Not an easy job to fight the WIPs, I tell you. But I have started, and today I think I've done a fairly good job. I realized the shawl I was working on in Ella Rae, was destined to be an everlasting WIP. I didn't remember what pattern I used and I hadn't really knitted so far either. I frogged it and now the yarn is back in my stash. The socks from Sock Madness, well ... I have to me honest, without a deadline and the pressure of a competition, beads on my socks is not my cup of tea. Frogged the sock and I can always find another use for Arwetta. Two WIPs down in one evening. I dug up my Selbu mittens, and knitted the thumbs and weaved in threads. It's a bit embarrassing to say, but the job took me only one hour. So far, three WIPs down. I'm working on the fourth, the Frozen Silver Sweater I'm test knitting for Suvi. I'm not frogging this one, but since I have about half a sleeve left, I hope to finish it tonight. Not a bad day.

Yes, I had to start a project too, but the needle I used got broken and my stitches fell off. I have to start again, but not until tomorrow.

(Title: This Is War by 30 Seconds to Mars.)

1 comment:

mimouna said...

Noen ganger føles det godt å bare rekke opp igjen WIPs som man ikke har lyst til å forsette på. En grei måte å bli kvitt dem, og så har man plutselig et nøste eller flere som kan få en ny sjanse.

Vottene ble fine, rart hvor lite som kan gjenstå når man plutselig går lei. Men da var det slaget vunnet, i alle fall. Lykke til med resten av krigen! :)