Tuesday, May 24, 2016

Wrapped Up In Books

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å være pakket inn i bøker, men ikke skolebøker om literacy, utviklingsstadier i lesing og skriverammer. Bøker som inneholder gode historier, nå se det er en annen sak. Akkurat nå er jeg nok godt nedi skolebøker på pensum og eksamensforberedelser. Kan nesten ikke vente til eksamen er over og jeg kan forsvinne inn i en skjønnlitterær bok og dykke ned i garnlageret mitt og starte på omtrent hundre prosjekter. Bare vent til i morgen ettermiddag ...

I dag fikk jeg utrolig koselig pakke i posten. En litt forsinket gave fra en jeg swappet i swappen Mina fra The Knitting Expat Podcast arrangerte tidligere i år. Jeg hadde fire swap-venner, men den ene gaven kom aldri. Hun sendte en ny, og den kom i dag. Fantastisk garn, et hespe med Twinkle Sock Yarn fra The Sassy Sheep i fargen Moonlight og et hespe Wild Oak Yarns i fargen Summer. Herlige farger, og gleder meg til å bruke dem. I tillegg fikk jeg to søte notatbøker, en pose gummibjørner og to kluter til ungene. Veldig flott pakke! Tusen takk!

Den kjappeste butikken må være Dyelectableyarns.etsy.com. Jeg kjøpte et hespe på lørdag til Tour de Socks, og i dag var det her allerede. Hvordan er det egentlig mulig? En utrolig herlig farge kalt Blue Hawaiian, mer sterk turkis. Hun sendte også med noen drops og en nøkkelring med et søtt hespe på. Da er jeg klar for Tour de Sock. Må bare ta en eksamen først.

(Tittel: Wrapped Up In Books av Belle and Sebastian)




I would love to be wrapped up in books, but not books containing theory about literacy, stages of reading or writing frames. Books containing fictional stories, well, that's another story. Right now I'm unfortunately wrapped up in books listed on my curriculum for the exam. I can hardly wait until the exam is over and I can disappear into a story or take a dive into my yarn stash and start a hundred new projects. Until tomorrow ...

Today I got the nicest mail. The late package from the swap Mina from The Knitting Expat Podcast put up earlier this year. I had four swap friends, and the package from one of them never made it to me, so she was so kind and sent me another one. It arrived now. It's just too much, and to think about her sending two. I got the nicest yarn, one skein of Twinkle Sock Yarn from The Sassy Sheep in the colour way Moonlight and one skein of Wild Oak Yarns in the colour way Summer. Love them both so much! I also got two real cute notebooks, a bag of gummi bears and two dish cloths. Just such a lovely package! Thank you so much!

The fastest shop ever is Dyelectableyarns.etsy.com. I bought a skein on Saturday for Tour de Socks, and today it was already here. How is that even possible? Lovely color, Blue Hawaiian, such a vibrant and strong turquoise. She also sent me some candy and a lovely mini skein of yarn on a key ring. I'm ready for Tour de Sock. Just have to finish my exam first.

(Title: Wrapped Up In Books by Belle and Sebastian)

2 comments:

AnnetteK said...

Så masse flott du fikk i pakken din :)
Kos deg masse!

mimouna said...

Flott swap-pakke, og kjapp levering av garnet. Den mini-hespen på nøkkelring var supersøt!

Blir deilig å være ferdig med eksamen, lykke til! :)