Sunday, May 15, 2016

Mittens

Jeg har vottedilla! Og det går ikke bare i venstrevotter! Jeg klarer faktisk å strikke høyrevotter også, og ikke bare etter at jeg har strikket to venstrevotter. Nå er jeg nede i omtrent fire omganger ut i venstrevott nummer to før jeg skjønner at jeg egentlig ikke trenger to. Det er jo ingenting! Det går fort med votter! Det eneste er at jeg av en eller annen grunn ikke synes det er like morsomt å strikke tomler. Det går fort å strikke tomler når jeg først har startet, men det er litt styr å plukke opp masker, da. Så da strikker jeg heller en vott til. Jeg innser at jeg nå må strikke noen tomler, for nå har jeg snart fire par votter uten tomler, men alle parene har en venstre og en høyre. Bortsett fra det siste paret, der er jeg i gang med vott nummer to. Og tro det eller ei, men vott nummer to blir en høyrevott. Votter er dessuten et veldig takknemlig strikketøy akkurat nå. Jeg er midt i eksamensperiode, og jeg har egentlig ikke tid til å strikke så mye. Votter er kjekk pausestrikk i lesinga.

Jeg hadde absolutt ikke tid til en langhelg i London heller, men det ble det. Turen ble bestilt og betalt i januar. Hvem tenker på eksamen i januar? Må innrømme at jeg ble litt stresset av å ha innlevering fredagen mens jeg var i London og en annen innlevering dagen etter jeg kom hjem fra London. Det meste går med litt planlegging og panikkskriving før avreise. Det ble en ordentlig deilig tur til London, som viste seg fra sin beste side. Våren kom, og jeg vandret rundt i Londons gater i bare legger, solbriller og nøt livet. Jeg fikk med meg strikkecafé på Loop London, fikk besøkt I Knit London. I tillegg fikk jeg strikket i Hyde Park, sett Matthew Perry up close, shoppet, spist god mat, spist lunsj i sola i Covent Garden og bodde rett ved den blå døra ved Portebello Market. Absolutt en fantastisk langhelg. Det ble litt hard overgang å komme hjem til eksamenslesing.

(Tittelen på innlegget er forresten også en sangtittel. Sang av Frank Turner.)








I'm in a mittens mood. And I'm not only knitting left mittens! I actually manage to knit right mittens as well, and not only after I knitted two left mittens. I'm down to four rows into left mitten number two before I realize I don't need two left mittens. That's like nothing! Mittens are a fast knit! Of unknown reasons I don't enjoy knitting thumbs. Maybe it has something to do with picking up stitches before knitting? I don't know. Now I have four pairs of mittens without thumbs. But they have one left and one right mitten, though. I realize I have to knit thumbs very soon. The last pair doesn't have two mittens yet, since I'm knitting the second mitten right now. It's a right mitten believe it or not. Mittens is a great knit right now, since I'm studying for my exams and I don't really have too much knitting time.

I didn't really have time to go to London for a long weekend either. But I booked the trip in January, and who gives exams a thought in January really? I have to admit I was freaking out a bit before I went. I had a written task deadline the Friday I was in London and another deadline the day after I came home. Well, everything is duable with a bit of planning and a bit of writing in panic before I left. London showed itself from the best side with lovely sun and warm weather. I went to a knitting café at Loop London, popped by I Knit London, walked the streets wearing only a skirt and short sleeves and sun glasses, watched Matthew Perry up close, shopped, ate delicious food, had lunch in the sun at Covent Garden, knitted at a bench in Hyde Park and stayed right next to the blue door at Portebello Market. A fabolous weekend. I have to admit it was hard to come back home to the studying.

(The title of this post is actually a song title by Frank Turner.)

1 comment:

AnnetteK said...

Ser ut som noen flott votter!

Lykke til med eksamen!