Wednesday, May 18, 2016

Beautiful

Da snakker jeg om garnet! Fikk siste klubbpakke fra Madelinetosh for en liten stund tilbake. For en flott farge! Jeg har enda ikke strikket noe av garnet jeg har fått gjennom garnklubben, men noe blir det. Det blir heller ikke siste gang jeg kjøper meg inn i en garnklubb, men neste gang tror jeg at jeg skal gå for enten sokkegarn eller nok garn til en genser. Jeg vet at Madelinetosh har det også. Hva jeg gjør med to nøster Madelinetosh, vet jeg ikke. Kan hende jeg klarer å få kjøpt noe som kan brukes som bunnfarge i en genser eller jakke. Jeg er en plaggstrikker, eller jeg liker i hvertfall å kjøpe garn nok til et plagg. Kan alltids hende jeg bruker det på noe mindre, og det er vel sånn garnlageret mitt vokser. Garnet fra Madelinetosh er Feather fingering weight og i fargen Soft Fury.

Jeg har klart å strikke fire tomler også, så nå har jeg to par votter ferdige. De er gitt bort i gave også, og mottaker var veldig fornøyd. Det er ikke helt årstiden for votter, men det blir jo vinter igjen. (Håper bare at før det skjer ligger en lang og varm solrik sommer i vente.) Vottene er strikket i Finull og det hvite er dobbel tråd Holst.

(Tittel: Beautiful av Christina Aguilera)








And I'm talking about the yarn! The last yarn from Madelinetosh Yarn Club arrived a while ago. Such a beautiful color! I haven't knitted anything from the yarn I received through the yarn club yet, but I'm going to knit something nice. It's not the last time I buy yarn through a yarn club, but next time I think I'm going to go for sock yarn or a yarn club for sweaters. I know Madelinetosh has that as well. What I'm going to knit with two skeins of Madelinetosh, I don't know. I might buy more yarn in a main color so I can use my two skeins as a contras color. I love to knit garments as sweaters and jackets, at least to buy enough yarn to knit a garment from. I might use the yarn for something less, but that's the way my yarn stash grow I guess. The yarn is Feather fingering weight in the color Soft Fury.

I have also managed to knit four thumbs as well, so I have got two pairs of mittens done. They are already given away as a gift, and both receivers were very happy. It's not really the season for warm wool mittens, but sometime it will be winter again. (I just hope a long warm and sunny summer is ahead of us before that happens.) The mittens are knitted in Finull and the white is two threads of Holst.

(Title: Beautiful by Christina Aguilera)





1 comment:

Monstermønster said...

MadelineTosh har så mye vakkert garn! Nydelig det du fikk denne gangen. Hva med featherweight cardigan? Sånn en liten jakke som passer til det meste.