Monday, December 21, 2009

Warm Feet

Nok en julegave er ferdig. Har strikket tova tøfler i Vamsegarn, str.41. Litt gøy når jeg endelig får til tovinga. Det er jo absolutt ikke morsomt å strikke tre par tøfler for å få et par, men når det holder med å strikke et par og det blir passe, ja, da er det faktisk litt allright med toving.

Another Christmas present done. I have knitted another pair of slippers in Vamsegarn, size 41. It's a bit fun this felting. It's no fun to knit three pairs of slippers just to get one that actually fits, but when I can knit one and that one pair fits, it's actuallly quite fun felting.

Jeg har også fått en ny kalendergave. Denne gangen en veldig fin glassengel til å henge på juletreet.

5 comments:

sipusa said...

så bra at det ble tøfler til slutt; du viser beundringsverdig ståpå-vilje!!

Og den glassengelen var faktisk fin:-) flott med det røde skjørtet!

Ja, neste år er det strikkekafé igjen, det er bra man har sånne ting å se frem imot:-D

AnitaK said...

Hei igjen søte du. Du har fått dreis på tovingen ja. Flotte tøfler. Jeg er ikke så happy for toving, jeg vet jo aldri helt hva jeg får til slutt, men jammen er det kjekt også, kan skjule mange feilmasker i skikkelig toving :) Håper du får en flott jul, og så satser vi på at vi treffes flere ganger i året som kommer. Og ja, er sååå glad for at jeg møtte deg også! Klemmer i fleng

Nitus said...

Fine varme tøfler du har laget,det er det vell ingen som sier nei takk til.
Alltid like spennende hver gang man tover.;-)
Ønsker deg en riktig god jul.

Vibbedille said...

Ønsker deg en eventyrlig koselig herlig jul!!! Nyyyt dagene sammen dine og kos dere!

HO HO HO

Juleklem fra Vibbedille ;))

Inger said...

Du verden så flink du har vært til å produsere julegaver! Jeg har ikke laget en eneste en i år - har fullstendig strikketørke. Men har håp og tro om at den kanskje kommer tilbake i romjula :)

Jeg syntes det er best å pynte pepperkakehuset før montering. Hvis ikke syntes jeg pyntet har en lei tendens til å skli av. Nå er huset montert - og det ble litt skakt men veldig sjarmerende ;)

Jeg ønsker deg og dine en riktig trivelig julefeiring og ser frem til mange strikketreff i 2010!

Klem