Wednesday, December 23, 2009

Close to Christmas

Nok en gave er ferdig. Dette er riktignok ikke en julegave, men en bursdagsgave. Strikket etter lang og kort jakke-mønster fra Kæk og klassisk børnestrik av Lene Holme Samsøe. Det er nok den boka jeg har strikket flest av mønstrene i. Denne jakka har jeg strikket før, og den er kjapp å strikke og sitter pent. Denne er strikket i Alaska str.10 år.

Another present is ready. This is a birthdaypresent and not a Christmas present. It's knitted after a pattern from a book by Lene Holme Samsøe. It's the book I have knitted a lot from, I just love a lot of her designs. I have knitted this jacket before, it's easy and fast to knit, and it fits great. This blue one is knitted in Alaska size 10 years old.


Nok en gave fra kalenderen min, den nest siste. Denne dagen var det juleyatzy. Passer bra til en spillglad familie.

5 comments:

Sylke Feldhusen said...

Takk for gode ønsker, og god jul til deg og dine!

Dette ble en fin jakke. Flott med hjemmestrikkede ting :)

Anonymous said...

det jeg var ute etter, takk

charlotte said...

Det er ei nydelig gave, og så masse arbeid det må ha vært!
Ha ei trivelig jul!

Baddie said...

Er imponert over alt du har tryllet av pinnene nå frem mot jul. Er nok mange som blir glade for tiden du har nedlagt, når gavene åpnes i kveld.

Den blå jakka ble kjempefin. Har den boka liggende, må nok bla litt mer i den.

Ønsker deg og dine en riktig god jul!

Liv Irene said...

Kjempeflott jakke, tror jeg må finne fram boka mi og bla litt i den!
Ønsker deg fortsatt god jul!