Thursday, March 22, 2007

I just love gifts.

Jeg elsker å komme hjem fra en lang dag på jobben, hente posten og oppdage at det ligger en pakke i postkassa. Spesielt herlig er det når det er pakker med garn. Min hobbyvenn på dinhobby.com hadde sendt meg en ordentlig påskepakke. Jeg fikk et hespe med gult ullgarn. Flott garn. Jeg gleder meg til å strikke noe i det. Hadde egentlig bestemt meg for ikke å strikke noe påskete, siden vi skal bort i påsken, men nå blir det nok noe allikevel. Kanskje jeg skal ta med meg påskestrikk til Frankrike? I pakken lå det også to poser te, en pose med karamellkaffe, som mannen ville prøve og sjokolade. Herlig pakke, en sånn pakke til å bli i ordentlig godt humør av. I just love coming home from a long day at work, pick up the mail and discover a packet in my mailbox. Especially when the packet contains yarn. My hobbyfriend at www.dinhobby.com has sent me a real Easter-packet. I got yellow wool, really nice, too. Itching in my fingers to start knitting it. Originally I had decided not to knit anything for Easter since we are gone all Easter, but with this lovely yarn, I think I might anyway. Maybe I should knit something for Easter while I'm in France? In the packet I also got tea, coffee with caramell taste, my husband wanted to try that, and chocolate. A wonderful packet, a packet to get in a good mood.


Fra min hemmelige venn fra Hobbyforum fikk jeg et Løve garn. Helt nytt garn for meg, jeg har ikke hørt om det og ikke prøvd det. Elsker å prøve nye garn. Flott pakke. Dessuten fikk jeg også to pakker med Kool aid. Så knall. Jeg har hatt lyst til å prøve og farge garn en god stund nå. Må bare få kjøpt meg noe hvitt ullgarn etter påsken og farge. Tror nemlig ikke jeg rekker det før påsken, dessuten har jeg kjøpeforbud ut mars. Gleder meg veldig til å farge garn. I tillegg fikk jeg bambus-strikkepinner. Går det an å være heldigere?


From my secret friend at Hobbyforum I got this lovely blue, thick wool yarn called Løve. I haven't heard of the yarn or tried it before, so this is exciting. I just love to try new types of yarn. Great gift. I also got two packets of Kool aid. Excellent! I've been dying to try colouring some yarn for a while, so that was an excellent gift. Have to buy some white wool yarn, but not before after Easter. For one I haven't got time to do it before, and second I'm not supposed to buy anything in March. A deal I have. I also got some double pointed needles. Could a girl be any luckier?

Jeg har strikket en del på min Eris for tiden. Har så lyst til å bli ferdig med den før det blir altfor varmt. Tenkte nemlig jeg kanskje kunne rekke å bruke den under en vest eller noe? Her er framgangen i det siste. Nå mangler kun ermene.

I have been knitting a lot on my Eris lately. Really want to finish it before the weather gets too hot. My plan is to use it under a vest or something before it's to warm outside. Here is my progress. I'm just missing the arms now.

Noe må jeg jo ha i hendene i pauser på jobben o.l. Strikker en Nøstebarn-lue til tulla. Sesongen er jo litt på hell, men planen er å gjøre den litt stor slik at den passer til neste år også.

I need to have something to knit on in my breaks at work etc. Knitting a Nøstebarn-hat for my daughter. Winter is soon over, but hopefully I'm knitting it big enough to fit next winter as well.

2 comments:

Anonymous said...

Så hyggelig at du likte hemmelig venne-pakken fra meg (DinHobbyvenn). Det er forresten Hifa 2-tråds garn. Tenkte det gule påskegarnet passet fint nu.
Jeg er forresten vertinne for HV på annet forum denne måneden, men der under annet navn :D

Anonymous said...

For en flott HV gave,og så flott den rosa genseren blir...Det blå Løvegarn nøstet så også bare deilig ut...Nytt garn er bare deilig *nikke* Lykke til :o)