Saturday, January 02, 2021

Oh, What A Mess I'm In

 Jeg skulle føre et garnregnskap dette året. Og jeg skulle legge alt inn på Ravelry. Det var mye jeg skulle dette året. Det meste ble det ikke noe av. Det samme gjelder garnregnskap og alle prosjekter inn på Ravelry. Det skjedde bare ikke. Joda, jeg hadde i grunnen bedre tid enn andre ord. Alt av det sosiale skjedde jo ikke, og det ble mer jobbing hjemmefra og flere karantener jeg hadde tenkt meg da året startet.     Så egentlig burde jeg hatt tid til strikking og dokumentasjon av det jeg strikket. Det bare skjedde ikke. Jeg er sikker på at jeg strikket i 2020. Og i en gruppe på Ravelry har jeg postet genser nummer 14, så jeg har jeg strikket 14 gensere. Hva ellers? Nei, si det. Hvor mange kg? Aner ikke. Hvor mye garn har jeg kjøpt? Tja, mindre enn i et normalt år siden det ikke har vært strikkefestivaler. Nøyaktig mener du? Nei, det vet jeg ikke. Det meste jeg har kjøpt har vært til bestillingsstrikk, gavestrikk eller for å gi bort i gave. Men utenom det, ingen anelse. Tror egentlig hjernen min tok karantene eller streiket dette året også. Med mer tid til å gjøre ting, blir jeg tydeligvis sløvere og får ikke tid til noe som helst. Eller tid har jeg jo, men det hullet i sofaen blir liksom dypere og dypere og vanskeligere å komme seg opp av. I år derimot, det er året hvor jeg klarer å holde styr på garn inn og garn ut, prosjekter strikket og prosjekter på pinnene. Evig optimist! Og kanskje det blir litt sosialt liv etterhvert også. Det er lov å være optimist. 

Jeg er nede i 7 prosjekter på pinnene. Det er 6 mer enn målet, men jeg er allikevel veldig fornøyd. De 7 prosjektene jeg har på pinnene nå, er prosjekter jeg vil fullføre. Resten er gjort ferdig eller rekt opp igjen. Også er det ingen av prosjektene som har uoverkommelig mye igjen. Noen av de som har ligget lengst har noen får dagers strikking igjen før de er ferdige. Jeg har et håp om å bli ferdig med dem før januar er over. Så klart jeg kommer til å legge opp til flere nye prosjekter i januar, men målet er å ikke miste oversikten over hva jeg har på pinnene igjen. 

Det første prosjektet for året er Pip-topp av Laila Henriksen, Værbitt. Jeg har strikket min i lace-garn fra Norne yarn, grått, og det grønne er lace fra Madelinetosh. Toppen veier kun 64 g, så ikke et stort innhogg i lageret. Godt å få toppen ferdig. Ikke like pen med en polo under, men regner med å bruke den til våren med en singlet under. 

(Tittel: Oh, What A Mess I'm In - Hayden Calnin)








I had planned to keep some sort of account of my yarn stash this year. And to put every project on Ravelry when I was finished. So many plans that didn't happen this year. And keeping a balance and control of my yarn and projects didn't really happen either. Cancelled as everything else was this year. I had more time since all social events got cancelled and I worked a lot from home, but it seems like more time isn't what was missing to keep control of the knitting. How much did I finish in 2020? I don't know. On a group at Ravelry I posted my sweatere number 14, so I guess I at least finished 14 sweaters. Anything else? Probably! How many kg I knit up? No idea! How much yarn I bought? I guess less than I would if not for covid-19, since all the knitting festivals got cancelled too. Most of what I bought was for knitting garmenst somebody ordered or gift knitting or giving away. But an amount? No clue. More time at home obviously makes me only make a bigger and deeper hole in the couch and not much else. This year; here we go again. Of course this year is going to be the year where I can keep control of what I buy and what I knit, and of course I can put everything up on Ravelry too. Sure! I am forever an optimist, and at least I'm going to try my best again. And hopefully the social life will be up and going again too. 

I am down to only 7 projects on the needles. I know it's 6 more than my goal was for the start of 2021, but at least I have control of the 7 projects and they are all projects I want to finish. And not much left on some of them either. My goal is to finish them during January! 

The first project this year is Pip top designed by Laila Henriksen. I used lace from Norne yarn, the grey, and the green is Madelinetosh. The top weighs only 64 g, so not a lot. A good thing to finish it, though. It looks better without a polo underneath, but winter. I hope to use it a lot when spring comes with just a singlet underneath. 

(Title: Oh, What A Mess I'm In - Hayden Calnin)

No comments: