Wednesday, February 22, 2017

Little Lies

Nyttårsløfte: Strikke av garnlageret. Realitet: Kjøpe nytt garn til nytt prosjekt. Nyttårsløfte: Strikke ferdig WIPs og UFOs. Realitet: Har kjøpt nytt garn til nytt prosjekt, så starte på nytt prosjekt.

Ja, ja, til mitt forsvar er det tre bestillinger. Og garnet jeg kjøpte til genseren er allerede brukt opp. Men nei, det minket ikke lageret mitt. Det minket heller ikke antall WIPs eller UFOs.

Strikking skal være gøy, og genseren var morsom å strikke. Den er fin, om enn ganske dyr. Garnet er godt å strikke med, og genseren er myk. Jeg skal straks i gang med en til, men i rosa. Jeg har brukt originalgarnet, Hanneli fra Sandnes.

Sokkene er strikket i garn fra lageret, men de veier lite. Ikke akkurat et stort innhugg i lageret. Søte ble de, og mottakeren var fornøyd. De er strikket i Fabel.

Lua er også en bestilling. En kollega ville ha en rosa lue til 8.mars-toget. Det får hun nå. Lua er helt enkel, og jeg har brukt Finull. Garnet fikk jeg i julegave, så teknisk sett er det fra garnlageret mitt. Bare synd at jeg glemte å registrere det på Ravelry. Uansett, nesten 50 g mindre i lageret. Utrolig hvor fort garnlageret minker. ;) I denne farta har jeg nådd målet om å strikke opp 10 kg i løpet av året på ... i alle fall ikke dette året.

(Tittel: Little Lies - Fleetwood Mac)




New Years Resolution: Knit with yarn from stash. Reality: Buy new yarn for a new project. New Years Resolution: Finish WIPs and UFOs. Reality. Have bought new yarn for a new project, so start a new project.

Yeah, yeah, to my defense all three are orders. And the yarn I bought for the sweater, is already knitted up. But no, it didn't reduce my stash. It didn't reduce the numbers of WIPs and UFOs either.

Knitting is supposed to be fun, and the sweater was a lot of fun. It's nice, but quite pricy. The yarn floats well on the needles, and the sweater is real soft. I'm going to knit another one real soon, but in pink. I have used the original yarn, Hanneli from Sandnes.

The socks are knitted in yarn from stash, but they don't weigh that much. Not really the biggest yarn stash diet project, though. But they are cute, and the receiver was happy.

The hat is another order. A colleague wanted a pink hat for the Women's march. She'll have one now. the hat is simple and easy, and I have used Finull. The yarn is a Christmas gift, so technically it's from my stays. Just too bad I forgot to put it in my stash at Ravelry. Anyway, it's another almost 50 g from my stash. Amazing how fast my stash is getting smaller. With this speed I will reach my goal with 10 kg less in my stash ... well, at least not this year. ;)

(Title: Little Lies - Fleetwood Mac)

1 comment:

AnnetteK said...

Den genseren var skikkelig flott!
Fin lue og sokker også, men falt litt pladask for den genseren!