Tuesday, August 09, 2016

Joyride

Noen ganger så hjelper det på humøret og inspirasjonen å ta fram garn fra garnlageret. Det er ikke sikkert jeg vet hva jeg skal strikke, men som regel har jeg altfor mange idéer til ting å strikke etter at jeg har sett i garnlageret mitt. Jeg har klart å legge inn alt garnet jeg har på Ravelry. Ok, nesten alt, for det er noen nøster som har kommet inn i "familien" nylig som ikke ligger der. Det er ikke det samme å se bilder av garnet sitt som å ta på det. Målet mitt for i år var å redusere lageret mitt med 10 kg, men det har blitt mye bestillingsstrikk og jeg ligger langt etter. På Instagram er det en del som viser garnlageret sitt for tida, og jeg fikk lyst til å henge meg på.

Akkurat nå holder The Ravellenics på inne på Ravelry og krealegene inne hos Photomusen på. Begge to er en slags konkurranse eller utfordring på å starte og strikke ferdig prosjekter mens OL pågår. Jeg har meldt meg på begge, og planen er å strikke to par sokker, gjøre ferdig en WIP og strikke en Marius-genser. Jeg liker å sette hårete mål.

(Tittel: Joyride - Roxette)












To touch and look at your yarn from your stash might help to put you in a better mood or give you some inspiration. I don't always have a plan of what to knit, but after looking at my yarn stash, the problem is not what to knit, but how to get time to knit everything I ant to knit. I have managed to stash all my yarn at Ravelry. Well, almost, since I have some new skeins in the family that's not on Ravelry yet. It's not the same looking at picture of your yarn as touching your yarn. My goal for this year was to reduce my stash with 10 kg, but after a lot of knitting for others, I'm way behind. At Instagram some people are showing their stash, and I wanted to join the fun.

Right now The Ravellenics is going on at Ravelry and krealegene at Photomusen. Both is challenge or competition to start and finish projects while The Olympics are on. I have signed up for both, and my plan is to finish two pairs of socks, finish a WIP and knit a Marius-sweater. I like big goals.

(Title: Joyride by Roxette)

No comments: