Friday, August 05, 2016

Fast Car

Ikke akkurat, men i går var det lansering av programmet til Oslo Strikkefestival. I den anledning var det også en konkurranse om hvem som strikket raskest. Jeg måtte melde meg på, og jammen så vant jeg ikke, gitt. Morosamt! Premien var en goodiebag fra Pickles Oslo. Garnet var i mine farger, grå og rosa. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal strikke av det, men noe blir det helt sikkert. Tar gjerne imot forslag om du har noen? 

Etter lanseringen var det Strikk & Lytt som vanlig, bare i en forkortet utgave. Nå husker jeg ikke nøyaktig hva som ble lest, men jeg vet at det var noe av Doris Lessing. Ble minnet om at det er lenge siden jeg leste noe av henne, og at jeg burde gjøre det igjen snart. 

Strikkekvelden var ikke over. Den fortsatte på Steam, Østbanehallen med stikkecafé. Norne yarn var der, og jeg klarte å holde meg fra å kjøpe noe som helst. Det er i grunnen ganske utrolig, siden garnet hennes er helt utrolig deilig og godt å strikke med. Kvelden endte med følelsen av å være et dyr i bur. Noen turister gikk forbi og spurte: "Hvorfor gjør dere dette?" Tja, fordi det får meg til å slappe av, fordi jeg har superkrefter og kan omforme tråd til fine ting. 

(Tittel: Fast Car - Tracy Chapman) 





Not really, but yesterday the program for Oslo Knitting festival was published. They also held a knit the fastest competition. I signed up, and I manage to win. How fun! The price was a goodie bag from Pickles Oslo. The yarn was excactly my colors, grey and pink. I have no idea what to knit, but I'll knit something of itt. If you have a suggestion, I'm open for it. 

After the program was published, it was Knit and Listen as usual, just a bit shorter than normal. I don't remember excactly what was read, but I remember it was something by Doris Lessing. It reminded me I have to read something by her again soon. 

The knitting for the evening wasn't over yet. We continued with Knit Night. Norne yarn was there with a suitcase full of goodies. I managed not to buy any. Quite something since her yarn is so lovely and soft and just lovely to knit with. Knit Night also made us feel like monkeys in a cage as well. Some tourists walked past and wondered: "Why are you doing this?" I don't know, because it makes me relax, because I have the super power to make great things out of a string. 

(Title: Fast Car by Tracy Chapman) 

2 comments:

Laila said...

Gratulerer med seieren :-)

Monstermønster said...

Gratulerer med seieren! Jeg er ikke så overrasket....

Skal si det er mange som møter opp på de strikketreffene! Så bra!