Sunday, August 21, 2016

Come Together

Hva skal til for at jeg skal stå opp kl.05.15 en lørdag morgen? Et strikketreff, selvfølgelig. Med start kl.09.00 i Lillehammer, hadde det smarte vært å overnatte et sted i Lillehammer. Jeg valgte den andre løsningen og satt på med snill strikkevenninne med bil i dag tidlig natt. Hun synes heldigvis det var helt greit at jeg hvilte øynene litt på vei opp.

Dagen startet opp med strikkekino og Mamma Mia. Ja, selvfølgelig ble jeg rørt på akkurat samme sted i dag som de andre utallige gangene jeg har sett filmen. Kan du gjette hvor? Jupp, Slippin' Through My Fingers.

Som på andre strikketreff, tilgang på garn var bra. Tre garnbutikker i Lillehammer med henholdsvis Drops, Sandnes og Rauma i tillegg til stands i lokalet vi holdt til i. Falt veldig for garnet fra geiter på Toten, Mohair-ull. Liker tanken på at geitene beiter på Toten. Ellers var det mye garn, men jeg tenkte på Rhinebeck og sparte pengene enn så lenge. Vottelauget og Bittami var der og signerte bøkene sine. Instagram har en ny innstilling, og jeg har lagt ut småsnutter der. Tror de ligger der kun 24 timer, men kanskje du er innafor.

Prosjekt for dagen: Jeg strikket meg gjennom Pilkjolegenser fra Pickles. Det var varmt, siden kjolen blir som et teppe. Jeg ga opp Pilkjolegenseren til fordel for et par sokker  da jeg hadde 14 omganger igjen og kroppstemperaturen min var omtrent på kokepunktet. Rakk å strikke ferdig sokk en, som var påbegynt og starte på sokk nummer to. Har veldig lyst til å få ferdig Pilkjolegenseren i løpet av morgendagen. Da teller den nemlig med som en WIP i The Ravellenics.

(Tittel: Come Together - the Beatles)








What am I doing up at 5.15 a Saturday morning? A knitting festival of course. Start at 9.00 in the morning in Lillehammer, the smart thing to do would be to sleep over in Lillehammer. I chose the other solution and hitched a ride with a nice knitting friend today tonight. Luckily she didn't mind me resting my eyes on the way up there.

The day started with a knitting movie and Mamma Mia. Yes, of course I got emotional at the exact same place as all the other times I watched the movie. Can you guess where? Yes, Slippin' Through My Fingers.

As in other knitting festivals, the access to yarn was good. Three yarn stores in Lillehammer centre with yarn from Drops, Sandnes and Rauma and stands at the hotel we were in. I fell inn love with the yarn from goats living at Toten, Norway. I like the idea of goats grassing at Toten. And a lot of other yarns, but I put my mind to all the yarn at Rhinebeck and saved the money. Vottelauget, (Norwegian designers collaborating designing mittens) and Bittami, were there. I used the new movie setting at Instagram and posted some videos there, but they are only up for 24 hours. You check if you're lucky.

My project for the day: I knitted through Pilkjolegenser from Pickles. It was hot, since the dress is big and function as a blanket. I gave up the dress and continued on a pair of socks when I had 14 rows left of the dress and my body temperature was at the boiling point. I finished a sock and started sock number two. I really would like to finish the dress tomorrow since I can submit it as a WIP in The Ravellenics.

(Title - Come Together by The Beatles)

1 comment:

mimouna said...

Det var en tidlig start på dagen, ja! Men det ser ut som om det var verd det. Strikkefestival og nytt garn er lykke! :)