Monday, July 04, 2016

Those Lazy-Hazy-Crazy Days of Summer

Det er ikke helt sommertemperaturer. Ikke helt bikinivær, badevær, tropenetter og lange varme kvelder. Men det er sommer, og det er ferie. Ingen vekkerklokke som ringer om morgenen. Det er ingen jobb som venter. Jeg kan bruke lang tid på frokost mens jeg surfer på nettet. Jeg kan velge når jeg skal gå på butikken og handle middag. Jeg kunne se hele etappen av Tour de France mens jeg strikket. Ikke helt badevær og strandvær, men jeg klarer meg fint med ferie. Jeg sier egentlig det kun fordi jeg vet at sol, strand og lange, varme tropenetter venter i neste uke. Denne uka skal jeg nyte late sommerdager i slow motion. Det blir strikking, lesing og generelt lite nyttig. Det er deilig å gjøre ingenting. Hverdagen kommer altfor kjapt. Jeg holder på å strikke en teststrikk jeg ikke kan vise fram. Derimot kan jeg vise noen flere bilder fra garnbutikkene i York.

(Tittel: Those Lazy-Hazy-Crazy Days of Summer - Nat King Cole)



It's not summer temperatures yet. Not temperatures to wear bikini, go for a swim, hot summer nights and long, warm summer evenings. But it is summer, and it is vacation. No alarm clock going off in the morning. It's no job waiting for me. I can use a long time eating my breakfast while I surf the Internet. I can chose when I go to the store and shop for dinner. I could watch the whole leg of today's Tour de France while I knitted. Not weather to go for a swim og lay at the beach, but I can do with vacation. I'm just saying that since I know I'm going to have sun, beach and long hot summer nights next week. This week I'm just going to enjoy lazy summer days in slow motion. Knitting, reading and I'm not going to do anything useful. I love doing nothing at all. The fall comes quick enough. I'm knitting a test knit I can't show. Instead I can show more pictures from the yarn stores in York.

(Title: Those Lazy-Hazy-Crazy Days Of Summer by Nat King Cole)

No comments: