Wednesday, July 06, 2016

The First Cut Is The Deepest

Det er ikke så ofte jeg klipper i strikketøyet mitt, men jeg har tydeligvis gjort det nok mange nok ganger til at jeg ikke har skrekken når jeg klipper. Det føles fortsatt feil, da. Det er noe med å klippe i et stykke du har strikket. Jeg vet det ikke rakner, men det føles feil uansett. Jeg strikker på en kofte, men det er en teststrikk så jeg kan ikke vise bilde av ferdig kofte enda. Det er et fint mønster og et velskrevet et. Jeg har strikket i ren ull, og da holder det med en heklet kant. Pinneguri påstår at man kan klippe uten å hekle kant også, men så tøff er ikke jeg. Jeg heklet kanten og klippet. Nå mangler kofta kun knappestolper og festing av tråder. Sånt kan egentlig ta veldig lang tid, men siden det er en deadline på teststrikkinga, så håper jeg at det ikke tar så lang tid. Kofta overlevde klippinga mi, og jeg regner med at den tover bittelitt ved første vask så da rakner den i hvertfall ikke med første heller. Og jeg får nok fortsette å sy kofter i ren ull, for symaskinen min har sagt nok og slått opp med meg eller gått inn for en langvarig streik.

(Tittel: The First Cut Is The Deepest - Papa Dee)


It's not often I cut in my knitting with scissors, but I must have done it a few times since I don't feel the panic coming when I need to cut. It still feels a bit wrong, though. It's something about cutting in a piece of knitted garment you have used hours to knit. It feels so wrong. I know it won't frog, but it just doesn't feel right anyway. I have knitted a jacket, but since it's a test knit I can't show the hole jacket. The pattern is real nice and well written. I have used pure wool, so I can crochet at both edges of the button band before I cut. I know Pinneguri (The Needle Lady) insists you can cut it without the crocheted edging, but I don't dare to do that. I crocheted and cut. Now I just have to knit the button bands and weave in the threads. Normally that can take me a month or two, but now I hope it won't since I have a deadline. Hopefully I'll finish it in a couple of days. The jacket survived my cutting, and I believe it will felt a little bit during the first wash, and after that it will not frog anything where I cut it. I have to keep knitting jackets in pure wool, since my sewing machine broke up with me or is on a long term strike or something. It doesn't work anymore.

(Title: The First Cut Is The Deepest by Papa Dee)

No comments: