Thursday, July 07, 2016

Du skal ikkje sova burt sumarnatta

ho er for ljos til det! Nå var ikke vi akkurat så seint på strikkecafé, men koselig for det. Mange folk jeg ikke hadde møtt, noen jeg hadde møtt før og en jeg kjente veldig godt, men alle med strikkepinner, garn og fine smil. Strikkere er som jeg har sagt før, veldig koselige folk. Savnet i grunnen bare siste del av strikk & drikk, men nå var jo dette på en kaffebar. Tror det var uka i York og sommernatta som utgjorde det savnet. Kan kanskje være greit det er på kaffebar og ikke bar, for det kan unektelig bli litt krøll i strikkinga med for mye drikk og mindre strikk. Jeg bedrev strikking av ny Marius-genser. La opp i kveld, og jeg hadde med fire nøster, just in cases. I tillegg hadde jeg med to prosjekter til, bare for å være helt sikker. Hadde ikke tenkt å gjøre som Monstermønster på tirsdag, nei. Blir en stund til neste strikkecafé, siden strandferien starter snart. Jeg kan garantere at det blir strikking på stranda også. Noe annet skulle tatt seg ut. Kjenner du igjen noen på bildet? Sjekk Instagram, for de fleste har en konto eller to der. Hva de heter? Nei, det er for mye forlangt i sommernatta. Jeg husker noen, men absolutt ikke alle, så jeg tror jeg overlater det til deg å finne ut.

(Tittel: Du skal ikkje sova burt sumarnatta - Tveitt/Lygre)


Don't sleep during the nice and light summer nights or something like that. It's a Norwegian from the sixties. We didn't really keep the knit night going into the summer night, but it was a nice one. A lot of people I hadn't met before, some I had met before and one I knew pretty good, but everyone with knitting needles, yarn and beautiful smiles. Knitters are as I said before, nice people. I missed the last part of knitting and drinking, but I think the week in York is to blame for that. It might be better and wise it's a knit night at a coffee bar instead of a pub. Sometimes it tends to be more drinking than knitting, and the drinking part might make the knitting part difficult. I casted on a new Marius sweater tonight, and I brought four skeins just in cases. I also brought two other projects, just to make sure I didn't ran out of things to knit. I had no intention in running out as Monstermønster did on Tuesday. Next knit night isn't until after we had our beach vacation. I can guarantee there will be knitting at the beach as well. Would be weird if not. Do you recognize somebody in the picture? Check out Instagram, since most of them have an account or two. The names? No, that is expecting a bit too much. I remember some, but not all, so I think I leave it up to you to figure it out.

(Title: Du skal ikkje sova burt sumarnatta by Tveitt/Lygre)

No comments: