Monday, February 08, 2016

Blue Jeans

Etter en garnbyttelunsj endte jo en god del nøster opp rundt omkring i huset her, og jeg ville bli kvitt de nøstene fort. Endte opp med å avtale en swap med Fenlinka. Jeg stappet alle garnnøstene ned i en eske og sendte dem avgårde til henne. Tilbake fikk jeg denne kule posen sydd i jeans-stoff sammen med maskemarkører og pinnebeskytter i tre. Supert bytte! Tusen takk, Fenlinka! (Både for flott gave, og for at du tok i mot garnet som ble dumpet hos meg!) Sokken ved siden av er halvparten av et par, den andre sokken er ikke strikket enda. Garnet er Opal.

Det hender at jeg ikke får med meg helt klart hva jeg skal strikke. Det betyr ofte dobbel jobb. I helga strikket jeg bolen på en Telemarkskofte i str. 6 mnd. Det gikk veldig fort, og var veldig morsomt å strikke noe som gikk så fort. Det eneste som var synd, var at kofta skulle være i str. 1 år. Da var det i grunnen bare å strikke en ny bol. Det gikk fort det også, men jeg må innrømme at den første bolen var morsommere å strikke. Nå er ermene strikket ferdig også. Det siste ermet ble ferdig strikket på et kurs i dag. Nå gjelder det bare å finne en symaskin så jeg får sydd og klippet opp. Siden dette er babyplagg, er garnet Lanett fra Sandnes, noe som betyr at det må symaskin til for å sikre at det ikke rakner. Får se om jeg klarer å finne en symaskin i morgen.





After I arranged a yarn swap lunch at my place, a bunch of skeins ended up different weird places around my house, and I wanted to get rid of the yarn in a hurry. I ended up making a swap deal with Fenlinka. I stuffed all the skeins in a box and shipped them to her. Back I got this cool bag made of jeans together with stitch markers and a needle protector in wood. Great swap! Thank you so much, Fenlinka! (Both for a great gift and for taking the yarn.) The sock next to the bag is half of a pair made with Opal on needles 2,5 mm in size 38.

Sometimes I forget things or don't really get all the information on things. That means often double the work. This weekend I knitted the yoke on a Telemarks jacket in size 6 months. It was a quick knit, and it was fun to knit too since it was such a fast knit. The only thing was that the jacket was supposed to be knit in size 1 year. Only one thing to do, knit another one. It was still a fast knit, but I have to admit the first one was a bit more fun to knit. The last sleeve was knit during a work course today. Now I have to find a working sewing machine so I can cut the jacket and knit the edges. It's a baby jacket so I used Lanett from Sandnes. That is not a pure wool yarn, so I have to use the sewing machine so it won't frog. Have to do that tomorrow.

1 comment:

AnnetteK said...

Kjekk måte å bli kvitt garn på da ;)
Ser ut som du var veldig heldig med byttet.