Wednesday, February 10, 2016

For The Very First Time

Det er en første gang for alt. Jeg har hørt så mange som synes Blue Faced Leicester er så bra ull, at den skal være så myk og god. Hadde aldri prøvd garn av Blue Faced Leicester og heller ikke sett garn av det. På Strikkefestivalen i Oslo i november hadde Norne garn salgstand, og de selger garn laget av Blue Faced Leicester. Kjøpte nok garn til en genser, og jeg endte opp med å bruke garnet til en teststrikk, Aphrodite. Garnet fra Norne er utrolig deilig å strikke med. Det er glatt, mykt og glir veldig lett på pinnene. Genseren ble også utrolig deilig. Det er 20% silke og 10 % kashmir i garnet også. For et fantastisk deilig garn! Jeg er glad jeg skal på strikketreff snart, for Norne garn har salgstand der. Det kan hende at jeg kommer til å gå på en skikkelig garnsmell der. Om jeg klarer å være kjapp nok, da. Av erfaring regner jeg med at det blir stor pågang på garnsalget under treffet. Genseren Aphrodite var en enkel oppskrift, men ble veldig utrolig fin med mønsteret på ryggen. Jeg brukte litt over 2,5 nøste på genseren.




It's a first time for everything. I had heard a lot of people talking about Blue Faced Leicester and how good the wool was, how soft and squishy. I had never tried Blue Faced Leicester and I had never seen any yarn. At the Knitting Festival in Oslo in November Norne yarn had a stand, and they sell yarn made of Blue Faced Leicester. I bought enough yarn to knit a sweater, and I ended up using the yarn to test knit Aphrodite. The yarn from Norne is incredible to knit with. It's soft, smooth and slids real fast off the needles. The sweater turned out real soft. It also has this shiny effect since the yarn has 20% silk and 10% cashmere. What a fantastic yarn! I'm so happy I'm off to a knitting meet up soon, since Norne Yarn has a stand there as well. From experience I know it's going to be crowded around the stands, so I hope I'll be fast enough so I can buy enough for another sweater. The sweater Aphrodite was a simple pattern, but the pattern at the back made it look real nice. I used a bit over 2,5 skein knitting the sweater.

3 comments:

AnnetteK said...

Så utrolig nydelig genser!!!

Ugla said...

Det ble en utrolig lekker genser!
Hmm, garnet selges på strikketreffet? Kjenner allerede det rykker i kredittkortet her.

mimouna said...

Høres ut som et garn man må prøve! Lekker genser, det var en artig detalj med mønsteret bak. Men jeg fryyyser av å se på bildene dine!