Saturday, December 22, 2012

21. desember

Det blir visst ikke blogging hver dag i desember, men jeg prøver så godt jeg kan inni mellom juleforberedelsene. I dag har det blitt smultringer og berlinerkranser i tillegg til at skinkesteika har blitt stekt. Grana har kommet inn og det lukter jul i huset. Det var ikke like skummelt å steke smultringer som jeg innbilte meg, og de ble veldig gode også. Tror nok det blir laget smultringer flere år her i huset.


I couldn't keep up with blogging every day this December, but I try my best when I have a bit of time between the preparations for Christmas. Today I made donuts, the Norwegian kind, and some other Norwegian Christmas cookies, and I cooked the ham roast too. The tree is in the house and it smells like Christmas here. And making donuts is not as scary as I thought before I started. They taste delicious too. I think I'm going to make more next year.


Jeg har selvfølgelig åpnet den fantastiske kalenderen min hver dag, og jeg har fått så flotte gaver. Jeg har tatt et samlebilde av dem. To nøster med nydelig lilla Artesano-hesper med tilhørende flotte knapper, tre treklosser som skal hindre midd?, hva heter de dyra igjen?, i klærne og en flott refleks med Mariusmønster. Refleksen ble ikke med på bildet, siden den skinner litt mye. Tusen takk, denne kalenderen er så super!


Of course I have opened my fantastic calendar every day too, and I have got so many lovely gifts. I took a picture of them all. Two skeins of lovely purple Artesano with lovely matching buttons, three wooden bricks to make the mots go away and a real nice reflex with the typical Norwegian pattern. I didn't take a picture of the reflex, since it's almost impossible to take a picture of it without it glowing too much. This calendar is real great! 


Jeg har også strikket en julegave til. Denne heter Weathervane og er strikket i merinoull fra Schachenmayr. Et enkelt mønster og kjapp strikk, og lue ble veldig fin også. Gikk med litt over et nøste.


I've also knitted another Christmas gift and I can show it. It's Weathervane and I used Merino wool from Schachenmayr. It's an easy pattern to knit and quick, and the hat turned out real nice too. I used a bit more than a skein for the hat. 

2 comments:

Soline said...

Så flott lue du har strikket!

Tusen takk for hyggelig besøk i bloggen.

God jul til deg og dine!

Judith said...

Ønsker deg ei god jul:-)

Fin lue!