Thursday, January 19, 2012

Sock crisis

Jeg har en eller annen gang hørt noe om skomakerns barn ... Sjekket nemlig sokkeskuffen til ungene her om dagen. I tulla sin sokkeskuff fant jeg en ullsokk. En ullsokk??? Jeg lurte på hvor resten av sokkene var, men fikk til svar at hun ikke hadde så mange sokker hos meg. Hun hadde ikke så mange sokker hos faren sin heller. Lettere sjokkert gikk jeg inn og sjekket sokkeskuffen til lillegutt. Der var det to sokkepar, men de var omtrent 2 cm for korte for føttene til lillegutt. Han hadde noen bomulssokker, men de holder jo ikke varmen nå på vinteren. Reality check! Måtte hurtigstrikke noen sokkepar til ungene. Helt enkle sokker i flerfarget garn. Det gule og oransje-garnet er Austerman step og det blå-røde er Regia. Alle tre parene er strikket på pinne 2,5 mm. I morgen blir det kjøpt et par sokker, så skal jeg strikke noen par til.

I checked my kids sock drawer the other day. In my daughter's drawer I found one woollen sock. One sock??? I wondered where the rest of her socks were, but she told me she didn't have that many socks at my place. She didn't really have that many pair of socks at her dad's place either. I checked my son's drawer and found two pair which was at least an inch too small. Reality check! I knitted some pairs as fast as I could and tomorrow I'm going to the shop to buy some socks. The yellow-orange pairs are knitted in Austerman step and the blue-red is knitted in Regia. All three pairs are knitted on needles 2,5 mm.

1 comment:

Anonymous said...

Hehe, kjenner igjen det med å plutselig ikke ha noen sokker... Har heldigvis kun meg selv og min egen sokkeskuff og vokte over da, sambo er jo tross alt (i allefall i teorien) gammel nok til å holde styr på sine egne saker...

Uansett: flotte sokker du har strikka, veldig greit med slike helt enkle sokker, i allefall til barn som ender opp med å ha én ullsokk i skuffa :P

Og ja, god helg, forresten!