Monday, January 09, 2012

Little Feinschmecker.

Noen ganger har unger en helt egen og ganske så bestemt vilje. Lillegutt liker ikke ull. Han liker ikke gensere jeg strikker. Alle klør, selv det garnet jeg trodde overhodet ikke ville klø. Jeg har ikke strikket så mange gensere til ham i det siste, for de blir ikke brukt. Så plutselig kjente han på noe garn jeg hadde liggende framme. "Dette garnet klør ikke, mamma. Det vil jeg ha genser i." Klart man faller for sånt. Klart gutten skal få en strikka genser. Han er  nå ganske kresen. Garnet han falt for var nemlig Wollmeise, og det garnet er jo ikke alltid like lett å få tak i. Jeg var usikker på om jeg hadde nok av fargen han ville ha genser i, Zarte Knospe, men han fant også et grønt nøste i Wollmeise. Vi fant ut at grønne vrangborder og gul genser ville bli bra. Han ville ha en stor brun ugle på forstykket, så det får jeg nå brodere på i etterkant. Jeg tok friheten til å strikke inn en liten bord med små ugler nederst også. Så nå blir det luksusgenser til min lille feinschmecker!


Sometimes kids have their own and quite clear will. My little boy doesn't like wool. He doesn't like sweaters I knit for him. Everyone make him itch, even though I'm using yarn I absolutely don't think will itch. I haven't knitted a lot of sweaters to him lately, since he's not wearing them. Then he all of a sudden felt some of my yarn I had in the living room. "This yarn doesn't itch, mum. I want a sweater in this yarn." Of course he gets a sweater in that yarn. Of course I'm going to knit him a sweater. He really know how to pick the yarn, though. The yarn he fell in love with was Wollmeise, and that's really not a yarn that's the easiest to get a hold of. I wasn't sure if I had enough yarn in the color he fell for, Zarte Knospe, so he found one in green too, also Wollmeise of course. We found out that green cuffs and yellow sweater would be perfect. He also wants a big owl in brown in the middle of the front. I'm going to embroider that after I'm done knitting. I also found a small owl pattern and knitted that right after the cuff. So my little Feinschmecker is getting his sweater.

4 comments:

Skjevikhuset said...

Utrolig kul! ...å gul! En unge med sansen for kvalitet!

Anonymous said...

Utrolig flott! Håper ikke jeg får så kvalitetsbeviste unger :P

Strikkelena said...

Bra han vet hva han vil. Ser ut til å bli en kjempefin genser.

skb said...

Kul genser!