Sunday, June 21, 2009

ABC i ord og bilder


Nok en ny uke. Nå har vi kommet helt til P. Min P står for Pause. Det passer veldig bra, for fra og med fredagen som var har jeg en pause i jobbing fram til august. Pauser må alle ha, enten liten eller stor. Ta en pause fra alt annet i løpet av dagen. En pause hvor du kun fokuserer på deg selv. Sett deg et stille sted med en bok eller avis, ta med kaffekoppen eller tekoppen og ha fem minutter for deg selv. Eller ta en pause fra alt, hvor du lukker øynene og nyter fem minutter uten noen andre inntrykk enn å høre pusten din. Alle trenger en pause. Det er litt vanskelig å ta bilde av en pause, så jeg bruker et bilde av en annen P, nemlig påfugl.

9 comments:

Camilla Elstad said...

Pause er en viktig del, jeg føler et kjempebehov for pause nå i sommer! ;)

Petunia said...

Jeg hadde absolutt trengt en pause om dagene.. går litt på tomgang for tiden, så en time out til bare det jeg selv vil hadde vært perfekt. Jeg likte ditt valg for P "pause" :)

mormonsen said...

Godt valg, og fin fuggel!
Takk for kommentaren.
Kan huske at da jeg var barn, så syntes vi det var litt leit at ikke vi og hadde pinnsvin i hagen. Det synes jeg egentlig ennå!

Bling - our elf on the shelf said...

Pause og ferie er noe jeg også ser frem til nå, selv om min starter når din er ferdeig. Kos deg glugg i ferien din :)

Inger said...

Pauser er viktig ja - trenger det stadig vekk jeg ;)

Vestlandsjenta! said...

Ja, skulle gjerne tatt en lenger pause jeg også, men er bare 3 uker igjen til ferien så får holde ut til da tenker jeg!! Herlig med pauser, om de er små eller store! Kose deg en masse i pausen din!!

Turid said...

Pause...nyt den! Flott bilde!

Anonymous said...

Det er en dejlig lang pause, du har taget hul på. Og du har ret i, at vi skal huske de små pauser ;-)

P for Pause - nyd den!

Anonymous said...

Hoppas du får en skön sommar med
paus från ditt jobb.

Natthälsningar
strömma