Monday, May 25, 2009

ABC i ord og bilder

Jeg henger litt etter, men forrige fredagens bokstav var L. Min L er for Langhelg.

Det har nettopp vært langhelg, og i mai er det et par langhelger. Langhelgene i mai er et ordentlig vårtegn og et tegn på at sommeren er rett rundt hjørnet. Langhelg betyr en ekstra dag til å hente seg inn. Det betyr arbeid i hagen. Langhelg er mer tid med familien. Vår langhelg denne gangen inneholdt løver, lekeplass og lange kvelder.


Jeg har også fått hemmelig venn-pakke på Hobbyboden. Aner ikke hvem det er, men tusen takk. Jeg har allerede startet på et par sokker av raggegarnet til Viking.

5 comments:

Inger said...

Langhelg er bra, selv om jeg ikke fikk hentet meg så mye inn denne langhelgen. Tar på å feire 50-års dag vet du. Men det er jo ikke lenge til pinse og en langhelg til :)

Nitus said...

Mai er en fin måned,flere fridager sammens med familien og ikke minst mer tid med strikketøyet.
Flotte sokker du holder på med,tenkte jeg skulle prøve sokkegarnet fra Viking.
Ha en fin dag.

KRØLLEMIKKEL said...

Kjempefine sokker du har strikket! Ønsker deg en god langhelg om ikke så lenge!

Ugla said...

Ha ei riktig fin pinse :-)

TorAa said...

ja, den langhelgen kom vel med, selv om været på den "inneklemte" fredag ikke var egnet til uteaktiviteter. Snarere til å være inne, lese og slappe virkelig av.
Det gjorde våre to Manx katter også.
Ville ikke ut i det hele tatt.
Du vet, åpne døren, ut 2 sekunder og inn igjen. haha.

Men du fikk da gjort noe;))