Wednesday, June 25, 2008

Longing for summer weather

Det har ikke akkurat vært noe sommervær å skryte av så langt denne sommeren, men jeg er evig optimist og tror at sommerværet er rett rundt hjørnet. Jeg ønsker meg varme, lange sommerkvelder som dette.
So far the weather this summer has been everything but warm and sunny, but I'm an optimist and think the great summer weather is right around the corner. I want hot, long summerevenings like this.
Fredag er siste dag i bhg for tulla. Jeg har strikket vesker til alle ansatte og er endelig ferdig. Nå skal de bare pakkes inn.

Friday is the last day in kindergarden for my daughter. I have knitted bags for everyone and am finally done.

Nok et ukesspørsmål fra Secret Pal 12. Hva mener du er den perfekte størrelsen på et garnlager? Tja, si det. Vanskelig spørsmål. Jeg har et garnlager på omtrent 12 kg og føler at det er stort nok for meg, selv om jeg alltid ønsker meg mer garn. Sånn apropos garnlager, ja. Erica har utfordret alle til å rydde i garnlageret sitt. Jeg har en tendens til å få et garnlager i stua, så jeg valgte å rydde det. Her er før og etter bilder. Garnnøstene i sofaen er flyttet til garnlageret i kjelleren. Stua er nå ryddig igjen, eller ... Den var det, men nå er det nesten en uke siden bildene ble tatt og det flyter litt igjen her.
Dette er hjørnet i stua før rydding. This is my corner in the living room before cleaning.

Alt dette garnet er nå i kjelleren. This yarn is now in my basement stash.



Dette er min kurv i hjørnet, og nå er den ryddig og vi ser gulvet rundt.

This is my basket in the corner, and now you can see the floor around it.


Another weekly question from Secret Pal 12. What would you consider the perfect amount of stash? Hard question. My stash is about 12 kg and I feel that's the perfect amount for me, even though I always wish I had more yarn. I have a tendency to fill the living room with my stash. Erica challenged everybody to tidy their stash, and I chose to tidy the living room stash. Here are some before and after pictures. The skeins in the couch are now moved to my stash in the basement. The living room is tidy again, or ... Well, it was for some days, but it's almost a week since I took the pictures and now it's a bit of a mess again.

No comments: