Thursday, November 26, 2020

Blue Skies

Det er alltid blå himmel et sted. Og i dag har det vært det her. Det hjelper på med litt sol i årets mørkeste måned. Jeg har fått festet trådene på Utstrakt-vottene designet av JohnsenKnits. De vottene har egentlig vært ferdige en stund, men siden det ikke har hatt noen hast med å feste trådene ... Ja, så ble de liggende da. Det tok meg omtrent fem minutter før de var helt ferdige. Vottemønsteret er en kampanje fra Johnsenknits om å hjelpe de som er kalde på hendene og trenger litt varme i den kalde vinteren. Mønsteret er gratis, men det oppfordres til å sende votter til Johnsenknits så han kan gi dem til Frelsesarmeen. Jeg har strikket et par og tenker å gi dem bort til noen som trenger det i nærmeste framtid. Jeg har brukt Lima fra Drops Garnstudio til mine votter. Også har jeg strikket litt på Knife Grinder's Daughter pattern av Kathryn Folkerth. Jeg bruker garn fra LilleRille-design, og genseren er mitt bidrag til Indiegiftalong2020. 


(Tittel: Blue Skies - Birdy)








There's always blue sky some place. And today it was a blue sky here. It helps a bit in the darkest month of the year. I have finally weaved in the threads on my Utstrakt mittens designed by JohnsenKnits. The mittens have been done for a while, but since there was no deadline, I just didn't weave in the threads. It took me about five minutes to finish them up. The mitten pattern is a campaign from JohnsenKnits to help people who needs it during winter. The pattern is available for free, but you are challenged to send mittens to Johnsenknits so he can gift them to the Salvatian Army. I have knitted a pair, but I think I'll give them away to somebody who needs it myself in the nearest future. I have used Lima from Drops for my mittens. And I have started knitting on the Knife Grinder's Daughter pattern by Kathryn Folkerth. I use yarn from LilleRille-design, and the sweater is my contribution to Indiegiftalong2020. 


(Title: Blue Skies - Birdy) 

No comments: