Sunday, May 03, 2020

Tryin' To Keep It Together

Det er mai! Det er vår. Denne våren ligner absolutt ikke på noen andre år. Jeg har såvidt møtt folk. Jeg har gjort omtrent det samme hver dag. Radiusen jeg har beveget meg i er omtrent en mil unna hjemmet. Det er et så lite område på så lang tid, at jeg nesten blir gal. Noe normalitet er på vei tilbake. Jeg kan dra på jobb igjen. Ikke lange dager, men jeg kommer meg opp om morgenen igjen. Jeg har lyst til å spole fram til da det meste er normalt igjen. Leke struts og stikke hodet i sanden. Være Green Day og si vekk meg når september er over, men jeg håper det skjer lenge før september. Jeg vet det er en sjanse for at det blir lengre enn september. Fram til normaliteten bestemmer seg for å dukke opp igjen, så strikker jeg da. Jeg har teststrikket en genser. Boswellia heter mønsteret, og det er ikke publisert enda. Jeg strikket i garn kjøpt i Rhinebeck, nok et sted jeg lengter tilbake til. Garnet er farget av AndreSueKnits. Det grå tror jeg er rester av Tulliballgarn uten at jeg er helt sikker på det.

(Tittel: Tryin' To Keep It Together - Norah Jones)











It's May. It's Spring. This spring is like no other year. I have hardly met any people. I have done almost the same every day. I haven't been longer from my home than 10km. It's such a small area it almost makes me crazy. Some normality is back, though. I can go to work again. The days are shorter, but I get up in the morning. I want to fast forward to a time when most is back to normal. Or maybe stick my head in the sand. Or be like Green Day and say wake me up when September ends, or I rather it all ends way before September. I know there's a chance it takes longer than September. Until normality is back I knit. I test knitted another sweater. The pattern is called Boswellia, and it's not out yet. I used yarn bought in Rhinebeck, another place I miss. The yarn is hand dyed by AndreSueKnits. The grey is scrap yarn from Tulliball, I think.


(Title: Tryin' To Keep It Together - Norah Jones)

No comments: