Monday, May 11, 2020

Stuck With U

Det er det vel mange som har vært i de siste ukene. Stuck. Fast. Vær glad for de små tingene. Norge har ikke hatt portforbud. Vi har hatt lov til å bevege oss ute. Det har vært en lettelse. Skolene har åpnet igjen. Det er ikke normale dager, men det er en følelse av hverdag og at verden starter opp igjen. Det hjelper. Det hjelper ikke at jeg klarte å bli syk akkurat i det verden starter opp igjen. Det er fryktelig dårlig timing. Så jeg har dratt på jobb allikevel. Og nei, det har ingenting med corona å gjøre eller noe som kan forveksles med det. Virus på balansenerven, så verden har snurret rundt. Noe som kanskje bare er passende i den tiden akkurat nå. Jeg har ikke orket å strikke. Noe som i grunnen sier sitt. Så det har blitt mye musikk. Nå kjenner jeg at strikkepinnene roper igjen. Så krysser jeg fingrene for at verden snurrer litt saktere, at det går helt fint å returnere til en skal normal hverdag igjen. Jeg har heller ikke kjøpt garn. Ikke for at jeg strikket opp så himla mye heller, men jeg er fortsatt på minus, altså lageret mitt minsker fortsatt. Det er positivt. For april minket det ikke mer enn 372 g+82 g = 454 g. Ikke mange grammene, men minket og ikke økte. Får se om jeg klarer å slå det i mai. Det spørs, men kan satse på det. Slenger på noen bilder fra den tiden det var lov til å reise over landegrensene.

(Tittel: Stuck With U - Ariana Grande, Justin Bieber)











I guess most of us has been stuck the last weeks. Stuck. Indoors. Be happy for the small things. Norway hasn't been completely lockdown, we have been able to move outdoors. That has been a relief. The schools have opened again. Not normal days, but a feeling of normality and the world is slowly opening up again. It doesn't help to get sick just when the world starts up again. Terrible timing. But I have managed to drag myself off to work every day anyway. And no, it's nothing corona-related. Vestibular neuronitis, so the world spins too fast. Might be appropriate in these times, but just terrible timing. I haven't even been able to knit. So I have been listening to a lot of music these day. I'm starting to feel the knitting needles crying out, so it's something. I'm hoping the world stops spinning too fast, and that the opening of the world is going to bring us slowly back to normal again. I haven't bought yarn. Not that I have knitted up a lot yarn either. But I'm still working on my stash. In April my total was 372 g + 82 g = 454 g. Not too much, but at least nothing in. Maybe I can beat that in May. Depends on when I can actually knit more again. I'm posting some pictures from the time when we were allowed to cross the borders.

(Title: Stuck With U - Ariana Grande, Justin Bieber)

No comments: