Saturday, September 14, 2019

Father of All

... må vel være Stephen West, når det gjelder sjal og farger? Jeg fant fram en haug med rester fra garnsamlingen min og strikket Vertice Unite. Det er utrolig gøy å strikke. Det går faktisk ganske fort. Og det er ikke en eneste vrangmaske. Det første jeg gjorde da jeg var ferdig med sjalet, var å starte på et til. Det er flere som har Vertice Unite-along nå, og jeg har egentlig ikke kastet meg med på noen av dem. Det er i grunnen fordi jeg mangler kun en del på sjal nummer 2. Tror jeg må strikke noen andre sjal før jeg strikker enda et. Snart starter Mysterie-sjals-alongen til Stephen West, og jeg har store planer om å henge med der. Har kjøpt tilgang på oppskriften, og jeg er ganske sikker på at jeg har noe passende garn i samlingen min.

Mitt første Vertice Unite er strikket av rester av alpakka. Det er rester fra Drops alpaca, Du Store Alpakka, Silkealpakka og sikkert noe annet også. Og noen steder gikk jeg tom for garn, men fortsatte bare å strikke allikevel. Stort og deilig, og jeg har allerede brukt det en del.


(Tittel: Father of All - Green Day)










... that has to be Stephen West, at least when it comes to shawls and colors? I dug out a lot of yarn from my collection and knitted Vertices Unite. It's so much fun to knit. And it is actually a fast knit. And not one purl stitch. The first thing I did when I finished the shawl, was to start another one. I know several people having a knit-along for Vertices Unite right now, and I haven't signed up for any of them. I just miss one section of my shawl number two, and I think I have to knit some other shawls before I knit another one of Vertices Unite again. But soon the Mystery Kal with Stephen West starts up. I have bought the pattern, and I'm pretty sure I have some yarn for it in my collection.

My first Vertices Unite is knit out of alpaca. Some from Drops, Du Store Alpakka and silk alpaca and probably something else too. Some places I ran out of yarn, but I just continued anyway. Big and cozy, and I have already worn it a lot.


(Title: Father of All - Green Day)

No comments: