Monday, September 09, 2019

Coming Home

Å komme hjem etter en strikkefestival er litt som å åpne en godtepose. Jeg vet hva jeg har kjøpt, men hjemme igjen kan jeg virkelig nyte det jeg har kjøpt. Det har hendt at jeg har pakket opp garn jeg har kjøpt på festival og tenkt; Oj, så flott garn! Har jeg kjøpt det? Det var virkelig flaks.

I år holdt jeg meg ikke til noen plan, siden planer og handlelister av den typen funker veldig dårlig. Jeg tror det er utsiktene om Fanø strikkefestival og tanken på at garnlageret mitt fortsatt veier mer enn meg, som gjorde at jeg klarte å holde meg fra ubegrenset garnkjøp. Eller det heter ikke garnlager lengre, det heter samling. Det har jeg lært i helga av Stephen West. Det ble kun med noen få nøster med til samlingen min. denne gangen. To nøster med sokkegarn fra Mondim, tre nøster fra LilleRille og en ny sekk fra Plystre. Elsker virkelig sekken fra Plystre. Den første kjøpte jeg i Edinburgh, og den har vært i bruk mye. Jeg har også brukt den på andre festivaler enn strikkefestivaler, så den har fått både leire og øl på seg. Den nye tror jeg at jeg bare skal bruke til strikking og holde ren og pen. Garnet fra LilleRille håper jeg at jeg finner matchende mohair til, for da skal det bli til en Elton av Joji Locatelli.

(Tittel: Coming Home - PushaT feat. Lauryn Hill)




To come home after a knitting festival is a bit like opening a candy bag. I know what I purchased, but when I'm home I can really enjoy it. It has actually happened when I looked through my bags after a knitting festival: Wow, so beautiful and lovely yarn! Did I buy that? So lucky!

This year I didn't have a plan, since plans and lists of this kind don't really work. I think the plans of the upcoming knitting festival in Fanø and the thought of my yarn stash still being heavier than me, made me purchase a lot less yarn than normal. It's not yarn stash, btw, it's my collection. I learned that from Stephen West himself. I added just a few skeins to my collection this time. Two skeins of sock yarn from Mondim, three skeins from LilleRille and a new back pack from Plystre. I really love the back pack from Plystre. I bought my first one in Edinburgh, and I have used it a lot. I have used it to other festivals than knitting festivals, so now I have both mud and beer on it. The new one is just for knitting, so I plan to keep it nice and clean. The yarn from LilleRille is looking for some matching mohair, since I plan to make Elton by Joji Locatelli.

(Title: Coming Home - PusthaT feat. Lauryn Hill)

No comments: