Thursday, May 09, 2019

Joy

Joy - å finne noe annet enn regninger og reklame i postkasse. Joy - å finne en av favorittfargene dine når du åpner pakka. Små gleder, men små gleder kan virkelig snu en dårlig dag. I alle fall for meg. Jeg ble med på Solidarity Swap på Ravelry, en swap som ble arrangert etter diskusjonene rundt rasisme i strikkemiljøet på Instagram. Egentlig ikke etter diskusjonene, for diskusjonene foregår fortsatt. Det er en god ting at det diskuteres. Ting endres, og det synes. Det er flere og flere farger på modellene og størrelser også. Tilbake til pakka jeg fikk i posten, og jeg fikk et vakkert hespe med lilla sokkegarn. Fantastisk flott! Garnet er fra Sticks & Cups. Det er håndfarget i Utrecht, Nederland, og eieren som har farget garnet er en flyktning fra Iran. Lilla er en av yndlingsfargene mine og det er så flott at garnet er farget av en lokal garnbutikken for hun som sendte til meg. Jeg fikk også en veldig søt maskemarkør. For en flott gave, og jeg gleder meg til å finne en oppskrift som passer til garnet.

(Tittel: Joy - Bastille)




Joy - when you come home and find something else than bills and brochures in the mail box. Joy - when you open up and find one of your favorite colors. Small joys, but it can turn a bad day around. At least to me. I joined the Solidarity Swap at Ravelry, a swap arranged in the aftermath of the race discussion in the knitting community. And I say aftermath, but it is an ongoing discussion. I embrace it, and the changes that follows. It's noticeable. It really is. I see BIPOC modeling knitwear everywhere nowadays. And it's beautiful to observe. Back to my post, I received a beautiful skein of purple sock yarn. I love it! The yarn is from Sticks & Cups. It's handyed in Utrecht, The Netherlands, and the owner is a refugee from Iran. I love the different shades of purple in it, and I love that it's local for the person who sent it to me. I also got a very cute stitch marker. What a great gift, and I can't wait to find something I can knit with this lovely skein.


(Title: Joy - Bastille)

No comments: