Saturday, September 23, 2017

Stronger

Pippi Langstrømpe er en herlig karakter. Jeg elsker pågangsmotet og spesielt sitatet: "Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert." Jeg har strikket en fiskergenser tidligere, så det er ikke sånn at jeg aldri har gjort det før. Fiskergenseren er fra Bohuslän, men er vel mest kjent som Pippi-genseren. Den forrige jeg strikket, var i ull. Denne er i bomull, Helårsgarn fra Per Tryving. Garnet var overraskende godt å strikke med, med tanke på at det var bomull og jeg ikke liker å strikke i bomull. Genseren er til tidligere kollega, og jeg synes den passet ganske så bra til henne.


(Tittel: Stronger - Kanye West)



Pippi Longstocking is such a strong  character. I love her independent and I love this quote: "I have never tried that before, so I think I should definitely be able to do that."  I have knitted a fisherman's sweater earlier, so it's not like I never tried that before. And the fisherman's sweater from Bohuslän is now best known as the sweater Pippi Longstocking wears. The last one I knitted I used wool, but this one is knitted using cotton, Helårsgarn from Per Tryving. The yarn was surprisingly easy to knit with, and I don't really like using cotton. I find it a bit too hard and not stretchy. The sweater is to a former colleague, and I think it fit her real good.

(Title: Stronger - Kanye West)

No comments: