Sunday, September 17, 2017

Look What You Made Me Do

En helg full av strikking, skravling og venninnekos. Og tilfeldigvis var det samme helg det var strikkefestival i Fanø. Snakk om sammentreff! Jeg skal jo på en annen strikkefestival i høst. Har jeg nevnt Rhinebeck??? En strikkefestival i Fanø skulle ikke få meg ut i fristelser. Alle oppsparte penger fra denne kanten skal brukes i Rhinebeck. Ingen garnkjøp fra denne kanten. En helg på strikkefestival uten å kjøpe garn? Lett! Barneskirenn! Jeg har da litt selvkontroll, lizzom.

Etter en helg med ekstreme mengder deilig lammeull, mohair, angora, håndfarget garn, Madeleinetosh, Hedgehog så er det bare å innse; nei, jeg har ikke selvkontroll. Personlig liker jeg å skylde på Siw, Look What You Made Me Do, men jeg får vel innrømme at det ikke er så himla mye selvkontroll i denne kroppen her. Eller kanskje det er ganske mye selvkontroll, siden jeg ikke kjøpte mer? For ja, jeg kjøpte garn! Er det fysisk mulig å gå på strikkefestival uten å kjøpe garn? Det var noen hesper Hedgehog som ropte så sårt, og da måtte de være med hjem. Jeg synes i grunnen jeg var flink som ikke kjøpte angora til Bohusgenser, lammeull til jakke fra Camilla Vad, britisk, håndfarget ull fra The Little Grey Sheep og ikke kjøpte jeg alt garnet fra Madeleinetosh heller. Det krever faktisk ganske mye selvkontroll det. 

Monstermerete ba meg stikke innom Lykkefanten og Signest for å gratulere med ny sjalbok, som jeg angrer på at jeg ikke kjøpte, og for å kjøpe noen strikketatoveringer. De viste seg å være veldig hyggelige og koselige mennesker. Så koselige at jeg ikke tenkte på sjalsboka. Jeg fikk derimot kjøpt en kul t-skjorte og strikkebag. Og Monstermerete fikk strikketatoveringer! Jeg fikk en selfie og en hyggelig prat i tillegg! 


(Tittel: Look What You Made Me Do - Taylor Swift) 















A weekend just filled with great conversations, knitting and having a great time with my friend. And coincidence, it was just the weekend it happened to be a knitting festival at the same place where my friend lives. What's the odds for that happening?! Since I'm going to another knitting festival this fall. Have I mentioned Rhinebeck??? A knitting festival in Fanø wasn't going to tempt me. All my saved up money is going to yarn shopping in Rhinebeck. No yarn shopping for me. A weekend at a knitting festival without yarn shopping? Easy peasy! I've got some self-control!

After a weekend of an extreme amount of lamb wool, mohair, angora, hand dyed yarn, Madeleinetosh, Hedgehog Fibres I have to admit; no, I don't have any self-control. Personlyy I like to blame Siw, Look What You Made Me Do, but I probably have to admit the lack of self-control. Or maybe I have plenty of self-control, since I didn't buy more yarn than I did. Is it actually possible to join a knitting festival without buying yarn? Some skeins of Hedgehog Fibres just called out to me and wanted to come home with me, so I had to allow them that. I thought I was doing good since I didn't buy angora yarn for the Bohus-sweater, lamb wool for a jacket from Camilla Vad, British hand dyed yarn from The Little Grey Sheep or all the yarn from Madeleinetosh. It actually takes a lot of self-control as well.

Monstermønster had asked me to do her a favour while in Fanø, stop by Lykkefanten and Signestknits to congratulate them with their new shawl pattern book and to buy some fake knitting tattoos. Turned out they are really great persons. So great I actually forgot to buy their great book. I bought a cool t-shirt and a cool knitting tote-bag, though. And Monstermerete got her knitting tattoos.I got a selfie and a nice talk instead.

(Title: Look What You Made Me Do - Taylor Swift) 

No comments: