Wednesday, September 20, 2017

Baby Blue

Det er lenge siden jeg har strikket babytøy. Nesten så jeg har lyst til å tilføye takk og pris, men det går jo an å strikke babytøy til andre enn seg selv. Det er takknemlig å strikke babytøy, for det går så himla fort. En hel genser på ganske så kort tid, men ja, trådfestinga tar nøyaktig like lang tid som på voksengensere. Striper er liksom fint og går fortere enn glattstrikk i en farge, men trådfestinga er kjedelig. Og nei, jeg klipper ikke tråden for hver stripe, men det blir fortsatt flere tråder å feste enn ved ensfarget. Det er en stund siden babyer her, så størrelser er jeg i grunnen ikke spesielt god på. Strikket genseren uten oppskrift, men prøvde å holde meg til målene til sånn ca 3/6 måneder. Genseren er strikket i Baby Merino fra Drops Garnstudio. Jeg glemte nesten å fortelle at genseren er til en venns nevø.

(Tittel: Baby Blue - Thomas Dybdahl)



A long time since I've been knitting baby clothes. I want to say, thank you for that, but it's possible to knit baby clothes to other than yourself, though. It's a thankfull job to knit baby clothes, it's such a fast job. A sweater in no time, but yes, weaving in the threads takes just as long as on adult sweaters. Stripes are nice and is faster to knit than stockinette knitting in one color, but weaving in all the threads is boring. Since I haven't been around babies for a while, I don't really know about the sizes. I knit the sweater without a pattern, but tried to keep the measurements for about 3-6 months. The sweater is knitted in Baby Merino from Drops Garnstudio. And I almost forgot to mention the sweater is to a friend's nephew.

(Title: Baby Blue - Thomas Dybdahl)

No comments: