Tuesday, July 18, 2017

Summer State Of Mind

Rolige morgener hvor bølgene slår inn mot stranda med tomme strandstoler. Det er noe med stemninga på et feriested før folk har stått opp. Med folk mener jeg så klart turistene. For de innfødte er oppe og gjør klart til horden står opp. Charterlivet, ass! Jeg puster med magen, flirer av håndklemafiaen, tar en morgenjogg, plugger inn noe annet enn sangen på blogginnlegget, på mobilen og forsvinner i en bok med strikketøyet i hendene. Livet er til for å nytes. Fuck bagateller!

Før charterlivet tok overhånd, tok jeg med meg Monstermønster på fotoshoot. Rettere sagt, jeg utnyttet nok en gang at hun har et kamera og kan ta bilder. Restegarnsgenseren min i Drops Air var ferdig. Jeg har brukt rester fra prosjekter jeg egentlig ikke ante jeg hadde strikket. Kjenner ikke igjen restene i alle fall. Eller kanskje det er nøster som bare har falt nedi garnkurven min? Rester uansett. Det gikk med 278 g, og jeg strikket ikke etter noe mønster. Strikket sånn omtrent til garnet var tomt eller jeg følte for å bytte farge. Og fotoshoot med tykk genser i 20 varme og sol er ikke kleint i det hele tatt.

(Tittel: Summer State Of Mind - Swedum)







Calm mornings when the waves quietly hits the beach full of empty sunbeds. Something about the feeling in a holiday resort before people wake up. And by people I mean the tourists, since the people living there are already up and making everything ready for the masses. Charter life! I take a deep breath while I'm mocking the towel mob, go for a morning run, plugging some music on my mobile, and not the music I used as title for this post, disappear into a book while knitting. Life is now, so don't brother with details!

Before charter life got me, I finished my sweater in leftover yarn in Air. I have no idea where the leftovers are from but who cares?! I forced Monstermønster to join me on a Photoshop, since she has a camera and can take photos. I used Drops Air for the sweater, 278 g. I didn't use a pattern, I just knitted until I was almost empty of the colour or until I felt changing colour. And a photo shoot when the sun is shinobg and it's about 20 Celcius and I'm wearing a thick woolen sweater is not awkward. At all.


(Title: Summer State Of Mind - Swedum)

1 comment:

Elisabeth said...

Kjempefin genser. Og imponerende at det bare er restegarn og uten oppskrift. Likte at den er litt ledig, og har litt vidde nederst i ermene 😊