Thursday, July 20, 2017

Summer Bummer

Charterlivet tar meg. Hjelp, jeg vil av! I dag har jeg for første gang i mitt liv gått ut og lagt håndkleet mitt på en solseng for så å gå og spise frokost. Det var ytterst pinlig og førte til en raskere frokost enn vanlig. Spis, unger, spis for svarte! Jeg har blitt en av håndklemafiane! Kan ikke si jeg liker det! I morgen er det stranda. Uten håndkle på solsenga før frokost! Tror faktisk det blir stranda resten av ferien.

Og ja, selv i denne kunstige turistbyen hvor veldig mye er normal atferd, er det visstnok fortsatt litt rart å ta på seg ullsokker før man går ned på stranda i solnedgang for å fotografere sokkene. Sokkene er en teststrikk for Knitpride og heter Clarasocks. Mønsteret er ikke publisert enda, men anbefales når det publiseres. Det er et lett mønster å strikke, og med mønsteret på sidene var det akkurat nok til å holde motivasjonen oppe. Jeg har strikket sokkene i Knit Picks Stroll hand-painted. Har ikke strikket i det garnet før, men et godt garn.

(Tittel: Summer Bummer - Lana del Rey)





Du vet du er i charterh... når du kan kjøpe ribbe med surkål! 



Charter life sucks me in! Help, I want to get off! Today for the first time in my life I have put down my towel on a sun bed and then I went to eat breakfast. It felt utterly awkward and led to a faster  breakfast than normal. Eat, kids, eat, damnit! I have officially become one of the towel mob people now. Can't say I'm proud of it. Tomorrow we're going to the beach. No towel on the sunbed before breakfast. Actually I think we're going to stick to the beach the rest of the vacation.

And even in this artificial tourist town where a lot of abnormal behaviour is accepted, you still get some looks when you put on woolen socks and walk down the beach to take pictures of the socks. The Sock pattern is a test knit for Knitpride, and it'snit published yet. I recommend the pattern when it is published though. It's an easy pattern, but the pattern on each side is enough to keep the interest while knitting. I have used Knit Picks Stroll hand-painted, and I never used the yarn before. Nice yarn and knits up great!

(Title: Summer Bummer - Lana del Rey)

No comments: