Sunday, July 16, 2017

Feels

Sommerferiefølelsen er absolutt her. Dagen startet med regn, men på ettermiddagen var det sol og varmt igjen. I dag har jeg pakket. Takk og pris hadde jeg allerede funnet ut hva jeg skulle ha med av strikketøy og garn. Det er jo det vanskeligste å pakke. Jeg har meldt meg som teststrikker for et par sokker og en topp. De to prosjektene blir med. Jeg har kun startet såvidt på toppen. I tillegg har jeg nøstet opp garn til en So Faded-genser. Ja, jeg har nettopp meldt meg på en KAL inne hos Brooklyn Knitfolk på Ravelry. En KAL fordi hun var så lei alle Faded-prosjektene i feeden sin. Jeg visste ikke hva Faded var før det ble nevnt i podcasten hennes. Og jeg innser at det er jeg som har levd under en stein i det siste, for Faded-prosjektene er overalt i SoMe. Men genseren er jo så utrolig fin. Det beste er at jeg kan bruke de single hespene med spettet og flerfarget garn som er så utrolig fine, men som jeg egentlig ikke aner hva jeg skulle strikke av. Gleder meg til å starte. Skal også være med på KALen inne hos henne altså. Ja takk, begge deler. Sommerferiefølelsen er forresten å sitte på verandaen i solnedgang og strikke.

(Tittel: Feels -Calvin Harris, Pharrell Williams)

Summer holidays feels are here! The day started rainy, but in the afternoon the sun came and it was all hot again. Today I packed. And thankfully I had already figured out what projects and yarn to bring with me. It's the hardest to figure out. I signed up as a test knitter for a pair of socks and a top. Those two projects are coming. I have cast on the top, but not knitted far at all. I have also winded up yarn for a So Faded sweater. Yes, I have signed up for a KAL in Brooklyn Knitfolk's group at Ravelry. A KAL she started because she was so tired of all the Faded-projects in her feed. I didn't even know what Faded was until she mentioned it in her podcast. I realize I've been living under a rock the last weeks, since the Faded projects really are all over SoMe nowadays. But the sweater is so lovely. And the best of all is that I can use my single skeins of lovely speckled and variegated yarn. The yarn I had no idea what to do with other than look at it at touch it once in a while. I'm looking forward to start knitting the sweater. I'm going to join her KAL as well. The summer feels are btw sitting outside on my veranda watching the sunset while I'm knitting.

(Title: Feels - Calvin Harris, Pharrel Williams)

No comments: