Sunday, May 06, 2012

I'm still knitting

Det bare tar litt tid mellom oppdateringene her inne! Her kommer en samlepost. Aller først Sock Madness-sokkene. Mønsteret var fint, Leaf me alone, og jeg har brukt Austermann Step til sokkene. De ble for store til meg, men det gjør i grunnen alle SM-sokkene. Denne runden her gikk jeg videre, men den runden som pågår nå har gått forbi uten at jeg har klart å komme meg videre. Life happens, noen ganger.

It just takes some time to update in here. Here comes the last projects I've knitted. First of all the Sock Madness socks. The pattern was real nice, Leaf Me Alone, and I've used Austermann Step. They turned out too big to me, but all the Madness socks are. I got in on the next round with this pair, but the round going on now, just passed without me. Life happens sometimes. 


Jeg har også strikket et par helt enkle sokker til tulla mi. De er strikket i Online og er litt tykkere enn sokkene jeg vanligvis strikker, men tulla likte dem. De er i størrelse 31 sånn ca.

I've also knitted a pair of simple socks for my daughter. They're knitted in Online and they're a bit thicker than the socks I normally knit, but my daughter liked them. They're about a size 31. 


Jeg har også strikket en Sock Yarn Sweater i str.12-18 måneder i Opal Uni. Det var en oppskrift som var enkel å følge og lett å strikke. Kommer nok til å strikke flere av denne, tenker jeg. Strikket på pinne 3,5 mm. Jeg har tenkt å sy i et par knapper på den ene siden til pynt også. Har bare ikke kommet så langt enda.

I've also knitted a Sock Yarn Sweater in size 12-18 months in Opal Uni. It's a real simple pattern to follow and real easy and fast to knit. I'm definetely going to knit more of this sweater. Knitted on needles 3,5 mm. I plan to sew in a couple of nice buttons on one side just for decorations, just haven't gotten that far yet.


Jeg ble også bitt av Marius-dilla på Uformelt. Strikket en Marius-tunika til tulla i noe garn jeg kjøpte for lenge siden, ikke sikker på om det er Kauni eller Evilla, men fint er det. Det hvite er Finull. Størrelse 10-12 år. Likte fargeskiftene og hvordan det ble på tunikaen. Den er ikke blokket enda, men måtte bare ta bilde og vise fram.

I've also knitted a Marius-tunic for mye daughter. I used some yarn I bought a long time ago and I'm not really sure if it's Kauni or Evilla, but it turned out real nice. The white yarn is Finull. Size 10-12 years old. I loved the way the color shifts turned out. It's not blocked yet, since I just had to take picture of it.

No comments: